سرانه مقاله دانشگاه جندی‌شاپور ۱.۳۹ درصد است

رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول گفت: سرانه مقاله دانشگاه جندی شاپور از حدود ۰.۲۳ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۱.۳۹ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است و تلاش می‌شود این سرانه افزایش یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا عصاری رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول گفت: دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور امسال میزبان پژوهشگران و دستاورد‌های آن‌ها به صورت مجازی بود و سرانه مقاله دانشگاه نیز از حدود ۰.۲۳ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۱.۳۹ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده که البته همچنان برای ما قانع‌کننده نیست و تلاش می‌شود این سرانه افزایش یابد.

او افزود: شعار هفته پژوهش که پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید است متناسب با شعار سال طراحی شده که امیدوار هستیم با فعالیت‌های صورت گرفته شمال خوزستان بتواند گام‌هایی را در زمینه رفع مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه بردارد.

عصاری در ادامه بیان داشت: این دانشگاه در سال‌های سعی کرده المان‌ها و اجزای پژوهش را در کنار هم قرار دهد و با همکاری معاون علمی ریاست جمهوری و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شد، مقرر شده است که در تاریخ ۲۲ بهمن مرکز نوآوری و شکوفایی در دانشگاه جندی‌شاپور راه‌اندازی شود.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول تصریحکرد: این مرکز یکی از المان‌های پژوهش‌های کاربردی در کشور است که قطعاً با راه‌اندازی آن شمال خوزستان در این زمینه تقویت و فعال خواهد شد؛ بنابراین با فعال شدن این المان پژوهشی قطعاً استارتاپ‌ها و کارآفرینی تقویت خواهد شد و این مرکز صرفاً مختص دانشگاه نیست و به منظور بارور شدن استعداد‌های منطقه از تمام ظرفیت‌های منطقه‌ای حمایت خواهیم کرد.

این مقام مسئول گفت: اعتبار پژوهانه دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور در سال ۹۲ حدود ۱۸ میلیون تومان بود، اما امسال این اعتبار به ۷۲۰ میلیون تومان رسیده است تا برای کار‌های پژوهشی در اختیار اعضای هیئت‌علمی دانشگاه قرار بگیرد و اعتبار طرح‌های ارتباط با صنعت در دانشگاه جندی‌شاپور تا قبل از سال ۹۲ بالغ ‌بر ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

عصاری اظهار داشت: امسال این اعتبار به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده که نشان‌دهنده اهتمام دانشگاه جندی‌شاپور در حوزه صنعت است؛ همچنین پارسال نیز ۲ طرح از این دانشگاه از سوی وزارت علوم به عنوان طرح‌های برتر معرفی شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.