کرمانشاه صاحب دستگاه پیشرفته تشخیص بیماری سرطان شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کرمانشاه به یکی از دستگاه های پیشرفته پت اسکن که در درمان و تشخیص بیماری سرطان موثر است مجهز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ارزش  تقریبی  دستگاه پت سی تی که از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه تامین اعتبار شده با ارز آزاد نزدیک به ۴۵ میلیارد تومان است ودر مرکز جامع سرطان مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه نصب خواهد شد.

او افزود:دستگاه پیش رفته پت سی تی متفاوت از روش‌های آناتومیکال یعنی پرتونگاری، توموگرافی کامپیوتری یا سی تی اسکن و MRI، نوعی مطالعه تصویربرداری عملکردی از بدن است که می‌تواند به پزشکان نشان دهد چه اتفاقی در بدن در حال رخداد است و چگونه کار می‌کند.

مرادی تصریح کرد: استفاده از این روش در شرایطی که روش‌های روتین فوق قادر به تشخیص تومور یا ضایعه سرطانی به خصوص در ارگان‌هایی که حجم آن‌ها بالا بوده و از بافت سالم قابل تمییز دادن نیستند و همچنین در پیگیری سرطان‌های متاستاتیک، بسیار تعیین کننده خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این روش، بر مبنای نوع رادیودارویی مورد استفاده، اطلاعاتی در مورد جریان خون و متابولیسم بدن یعنی نحوه استفاده بدن از اکسیژن و قند را ارایه داده و می‌تواند الگو‌های مهم و سرنخ‌های کلیدی در مورد نحوه بروز بیماری را برای پزشکان فراهم آورد.

مرادی افزود: پت اسکن می‌تواند به پزشکان برای آماده شدن برای جراحی، رادیوتراپی، شیمی درمانی و مشاهده میزان موفقیت آمیز بودن روند درمان و follow up بیماری کمک کند.

انتهای پیام/س 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.