پلمب کارگاه غیرقانونی بسته‌بندی تخم مرغ در خرمشهر

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر از پلمب کارگاه غیرقانونی بسته‌بندی تخم مرغ در روستای معمره صنگور این شهرستان خبر داد.

پلمب کارگاه غیرقانونی بسته‌بندی تخم مرغ در خرمشهرضیا عبیداوی رئیس مرکز بهداشت خرمشهر در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: در بازدید‌های انجام‌گرفته توسط بازرس بهداشت محیط مرکز جامع سلامت روستایی منیخ در سطح روستای معمره صنگور، یک کارگاه غیرقانونی بسته‌بندی تخم مرغ در شرایط کاملا غیربهداشتی و غیر اصولی کشف شد.

او اضافه کرد: با وجود اخطار‌های متعدد کارشناس مرکز بهداشت به متصدی کارگاه مبنی بر تامین شرایط بهداشتی برای نگهداری تخم مرغ و همچنین گرفتن مجوز‌های بهداشتی لازم در این زمینه، هیچگونه همکاری از طرف ایشان مشاهده نشد.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر گفت: در همین راستا گزارش تخلف فرد مذکور در قالب شکایت فعالیت غیرقانونی و تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی جامعه به مراجع قضایی ارسال شد و بعد از دریافت دستور قضایی مبنی بر تعطیل‌شدن محل و احضار متهم، طی هماهنگی انجام‌گرفته توسط امور حقوقی شبکه و کارشناسان ستادی مرکز بهداشت، با همراهی نیروی انتظامی به محل مراجعه و مشاهده شد که کارگاه تعطیل و متصدی نیز در آنجا حضور ندارد.

او گفت: بعد از این فرایند گزارش بازدید توسط نیروی انتظامی در پاسخ به دستور مرجع قضایی ارسال شد، بعد از حدود ۲ ماه حکم مجدد مبنی بر بازداشت متصدی و تعطیلی محل حتی در صورت غیرفعال بودن صادر شد و مجددا با همکاری نیروی انتظامی و همراهی کارشناسان بهداشت محیط و امور حقوقی شبکه به آدرس موردنظر مراجعه و تمامی در‌های ورودی کارگاه مذکور بسته و برای آن صورتجلسه پلمب تنظیم شد.

عبیداوی افزود: همچنین پیرو مصوبات ستاد کرونای شهرستان مبنی بر اعمال محدودیت بر فعالیت برخی صنوف با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان و طی بازدید‌های انجام‌گرفته در سطح شهر، چندین مورد از صنوف متخلف با همکاری اماکن نیروی انتظامی پلمب شدند، ولی متاسفانه دو مورد از این صنوف اقدام به فک پلمب غیرقانونی و انجام فعالیت غیر مجاز کردند.

او ادامه داد: بعد از محرز شدن تخلف، شکایتی مبنی بر فک پلمب غیرقانونی توسط کارشناسان بهداشت محیط تنظیم و به مراجع قضایی ارسال شد و پس از بررسی پرونده و سیر مراحل اداری، دستور قضایی مبنی بر پلمب مجدد محل و احضار متصدیان به اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی ابلاغ شد.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر خاطرنشان کرد: در همین راستا طی هماهنگی به عمل‌آمده بین اداره اماکن نیروی انتظامی و کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت خرمشهر، ایشان به محل مراجعه و صنوف مذکور را تا اطلاع ثانوی پلمب کردند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.