چمبر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هر گزینه‌ای که‌ حرفی تازه نداشته باشد، در انتخابات ریاست جمهوری شکست می‌خورد

فعال اصلاح طلب درباره انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه کرد.

تنها یک چهره‌ نو با حرف تازه برای رقابت شانس داردعیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تشکیل نهاد اجماع ساز اصلاحات برای انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: معتقدم همان انتقاداتی که به شورای عالی سیاست‌گذاری وارد بود به این شورا هم وارد است؛ زیرا معلوم نیست که این افراد حقیقی با چه مکانیزمی وارد این شورا شده  و چگونه با احزاب هم وزن خواهند شد.

 عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: در واقع ما در حال باز تولید یک روال غیرشفاف و غیردموکراتیک هستیم که صرفا نام آن را تغییر داده‌ایم که نشان می‌دهد فهم چندانی از مبانی دموکراسی وجود ندارد، فقط نام این نهاد از شورای عالی به نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان تغییر کرده است.

او با اشاره به اینکه در این نهاد اجماع ساز قرار است چند چهره ملی حضور داشته باشندگفت: ما چهره ملی نداریم که هم وزن احزاب باشد شاید صرفا رئیس دولت اصلاحات باشد؛ البته برخی از احزاب اجاره ای هستند و احتمالا به چنین مکانیزمی مایل خواهند بود؛ اما نقد ما به این مکانیزم کاملا جدی است.

چمبر درباره برخی اخبار مبنی بر جلسه رئیس دولت اصلاحات با علی لاریجانی برای شرکت در  انتخابات ریاست جمهوری آینده بیان کرد: البته  اصل خبر تایید نشده و حتی توسط برخی کانال ها تکذیب شد؛ اما چنین برداشتی هم اگر وجود داشته باشد یعنی آنها چندان متوجه واکنش افکار عمومی نیستند.

فعال اصلاح طلب تاکید کرد: معتقدم که اگر شخصی حرف تازه برای گفتن نداشته باشد شانسی برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری نخواهد داشت؛ البته برخی از گروه ها به دنبال لاریجانی هستند، ما هم ضمن اینکه به او احترام می‌گذاریم اما رویکرد انتخاباتی خاصی نسبت به او نداریم.

او با اشاره به احتمال نامزدی صادق خرازی در انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: ورود خرازی به انتخابات تصمیم شخص اوست، اما من عرض کردم که اگر عزم جدی برای ورود به انتخابات داشته باشد ندای ایرانیان از او حمایت خواهد کرد ؛ زیرا او سمت دبیرکلی را برعهده دارد.

چمبر در پاسخ به این سوال که آیا درصورت ورود علی لاریجانی، صادق خرازی به نفع او کنار خواهد رفت افزود: اگر با سمت شخصی حضور یابد ممکن است، اما اگر با رویکرد حزبی بیاید خیر.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
هر كي نميتونه معجزه كنه نياد جلو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
رئیس جمهوری واقعی کسی است که دلار را به قیمت واقعی گذشته که هفتاد ریال بود برساند ، نه این دلار آقازاده ها
آخرین اخبار