ثبت نام ۱۴ هزار نفر برای دریافت تسهیلات کرونایی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون ۱۴ هزار نفر برای دریافت تسهیلات کرونایی ثبت‌نام کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید حفیظ‌الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون ۱۴ هزار نفر از بنگاه‌های اقتصادی استان برای دریافت تسهیلات کرونایی ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: از افرادی که در حوزه گردشگری و ورزش فعالیت دارند و تاکنون در سامانه برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام نکرده اند تقاضا می‌شود در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده تا در موعد مقرر تسهیلات را دریافت کنند.

او با بیان اینکه در ایام کرونا بسیاری از مشاغل دچار خسارت شده و تولید یا نیروی کار خود را از دست داده اند افزود: این مسئله به خصوص در حوزه صنوف و گردشگری و امور خدماتی بیشتر به چشم می‌خورد و ادامه دار شدن کرونا مشکلاتی را برای کارفرما و صنف مربوطه ایجاد کرده است.


بیشتر بخوانید


فاضلی با بیان اینکه اعتباراتی برای تسهیلات کرونایی برای ۱۴ رسته اختصاص پیدا کرده است اضافه کرد: ۲۵ هزار نفر برای دریافت تسهیلات کرونایی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۴ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

او مجموع مبلغ مورد نیاز تسهیلات کرونایی را برای افراد ثبت نام شده ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: از این مبلغ ۹۵ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است.

فاضلی گفت: تا مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان دراختیار متقاضیان دریافت تسهیلات قرار می‌گیرد.

او افزود: دولت تاکید کرده است که در حوزه آب، برق، گاز و بیمه اجتماعی با بنگاه‌های اقتصادی همکاری شده و سخت‌گیری صورت نگیرد.

فاضلی با بیان اینکه ۲۲ هزار کارگر فصلی در سامانه استان وجود دارد اضافه کرد: از این تعداد ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر بیمه شده‌اند.

او همچنین با بیان اینکه پارسال ۱۲ هزار شغل در استان ایجاد شد ادامه داد: این استان توانست پیش‌بینی خود در خصوص ایجاد اشتغال را به صورت ۱۰۰ درصد تحقق بخشد.

فاضلی با خطاب به بیشتر افراد تحصیل کرده گفت: بسیاری از این افراد شغل مناسب را تنها در پشت میز نشستن تصور می‌کنند، مسئله مهم کسب مهارت‌های کارآفرینی و خلاقیت، ایده‌پردازی و افزایش کیفیت کار است.

او با تقدیر از اقدامات جهاد دانشگاهی در راستای توسعه مشاغل خانگی افزود: انتظار داریم که افراد جویای کار از آموزش‌های جهاد دانشگاهی استفاده کنند، تا سرمایه‌ها و پتانسیل‌ها از بالقوه به بالفعل تبدیل شوند.

فاضلی در پایان خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی می‌توانند از منازل شروع شده، به تولید انبوه رسیده و تجاری سازی واشتغال و پایداری را رقم بزنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار