ایجاد حدود ۱۸ هزار فرصت شغلی در استان همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از ایجاد ۱۷ هزار و ۸۷۲ فرصت شغلی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمد توصیفیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تشریح عملکرد اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در هشت ماهه سال ۹۹، افزود: تعهد ایجاد اشتغال این استان در سال جاری با اعلام دستگاه‌های اجرایی ۱۹ هزار و ۴۵۰ نفر بوده که تاکنون ۹۲درصد آن محقق شده است.

او افزود: برای ایجاد و حفظ اشتغال موجود بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده که نتیجه آن نرخ بیکاری ۷.۳ درصدی، بر اساس مرکز آمار ایران در شش ماهه اول سال ۹۹ است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به رتبه نخست استان همدان در طرح تسهیلات روستایی ادامه داد: سهم استان از ۱۴۲ هزار میلیارد ریال توزیع استانی در پنج مرحله تسهیلات روستایی ۳.۱۱ درصد به مبلغ سه هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال است.

توصیفیان ادامه داد: تحقق این امر ناشی از تعامل و همکاری خوب بانک ها، دستگاه‌های اجرایی با کمیته‌های فنی استانی، شهرستانی، تدابیر و حمایت‌های استاندار، حوزه اقتصادی استانداری، سازمان مدیریت و فرمانداران است.

او در خصوص پرداخت تسهیلات ۱۲ درصدی به فعالیت‌های بیشتر آسیب دیده از ویروس کرونا، اظهار داشت: تاکنون ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات در استان پرداخت شده و براساس مصوبات ستاد ملی کرونا، سامانه کارا برای طرح‌های بخش گردشگری و بخش ورزش فعال شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: بنگاه‌هایی که در این دو حوزه از تسهیلات کرونا استفاده کرده اند، بر اساس دستورالعمل‌های جدید می‌توانند در صورتی که از قبل منتفع شده اند مابه التفاوت سقف تسهیلات در نظر گرفته شده را دریافت کنند و لذا به محض دریافت پیامک در سامانه کارا ثبت نام کنند.

این مقام مسئول یکی از برنامه‌های دولت برای اشتغال دانش آموختگان را طرح مشوق بیمه‌ای اعلام کرد و افزود: در صورتیکه بنگاه‌های اقتصادی نیروی جدید خود را از بین دانش آموختگان لیسانس و بالاتر جذب کنند به مدت ۲۴ ماه، حق بیمه سهم کارفرما را دولت به آن‌ها پرداخت می کند.

توصیفیان ادامه داد: واحد‌های آسیب دیده از کرونا در ۱۴ فعالیت مصوب ستاد ملی کرونا، در صورت برگشت بکار نیروی‌های دانش آموخته خود که در ایام ویروس کرونا بیکار شده اند، می‌توانند از این امتیاز ویژه بهره ببرند.

او از دستگاه‌های صادر کننده مجوز فعالیت خواست که اطلاع رسانی لازم به واحد‌های زیر پوشش خود را داشته باشند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.