۵ نکته از فینال لیگ قهرمانان آسیا/ از اخراج نعمتی تا درخشش سید جلال

تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی برود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال پرسپولیس امروز (شنبه) در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در ورزشگاه الجنوب به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی می‌رود.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی به ۵ نکته این مسابقه اشاره کرده است.

۱- کاپیتان حسینی می‌تواند به روز‌های اوج برگردد؟

سیدجلال حسینی کاپیتان ۳۹ ساله پرسپولیس به اسطوره این باشگاه تبدیل شده، اما در اکثر بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ نیمکت نشین بود و در این بازی خود را آماده کرده تا در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

پرسپولیس از سال ۲۰۱۹ محمد حسین کنعانی زادگان را به خدمت گرفت تا جانشینی برای کاپیتان در بلند مدت باشد. این بازیکن در اکثر بازی‌های حذفی پرسپولیس در کنار شجاع خلیل زاده بازی می‌کرد، اما پس از رفتن شجاع خلیل زاده از پرسپولیس به الریان قطر دوباره جا برای بازگشت حسینی به ترکیب باز شد.

حسینی سال ۲۰۱۸ منبع پرسپولیس برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا بود. او در مرحله یک هشتم نهایی مقابل الجزیره گل پیروزی بخش را به ثمر رساند و در بازی با الدحیل قطر در یک چهارم نهایی گل اول تیمش را زد. در نهایت پرسپولیس در بازی رفت و برگشت با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید.

وقتی آرزوی پرسپولیس مقابل کاشیما آنتلرز در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر برای قهرمانی آسیا به باد رفت، حسینی را می‌دیدید که به عنوان یک کاپیتان بازیکنان تیم را آرام می‌کرد و از آن‌ها می‌خواست آرامش خود را حفظ کنند. او صفات یک کاپیتان واقعی را در این بازی نشان داد.

۲- تقابل بهترین خط حمله با بهترین دفاع؟

 تیم بزرگ ایرانی بهترین دفاع را در این رقابت‌ها داشته و در مقابل تیم کره‌ای بهترین خط حمله را دارد.


بیشتر بخوانید


از زمان ازسرگیری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در دوحه، پرسپولیس در جریان بازی گلی دریافت نکرده و تا الان در ۷ بازی هیچ تیمی نتوانسته به پرسپولیس گل بزند. فقط ضربات پنالتی المعز علی در مرحله گروهی و عبدالرزاق حمدالله در نیمه نهایی در چارچوب دروازه حامد لک قرار گرفته است. این آمار نشان می‌دهد خط دفاع تیم ایرانی بسیار مستحکم است.

در مقابل اولسان در خط دفاع ضعیف است اما در خط حمله توقف ناپذیر نشان داده است. قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۲ با به ثمر رساندن ۲۱ گل در ۹ بازی نشان داده فوق العاده است. اولسان ۳ بازیکن دارد که بیش از ۴ گل به ثمر رسانده اند. جونیور نیگرائو و بیورن جانسون هر کدام ۵ گل و بیت گرام ۴ گل به ثمر رسانده اند.

بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ جدال بهترین دفاع و بهترین خط حمله به شمار می‌آید. قهرمانان ایرانی مطمئن هستند که می‌توانند با دفاع مستحکم قهرمان شوند. در مقابل اولسان معتقد است می‌تواند با خط حمله آتشین خود خیلی زود به گل برسد.

۳- تقابل دروازه بانان جایگزین

وقتی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در ماه فوریه ۲۰۲۰ آغاز شد، پرسپولیس افتخار می‌کرد بهترین دروازه بان آسیا و بازیکن تیم ملی ایران، بهترین تیم قاره در رده بندی فیفا یعنی علیرضا بیرانوند را دارد. البته در مقابل اولسان هم می‌توانست ادعا کند بهترین دروازه بان آسیا یعنی جوو هیون وو را در چارچوب دروازه دارد.

با این وجود بیرانوند در ژوئن (زمستان) راهی بلژیک شد. حامد لک جانشین بیرانوند شد و از ماه سپتامبر در درون پرسپولیس قرار گرفت. او بهترین عملکرد را داشت و تا اینجای رقابت‌ها در جریان بازی گل نخورده است و در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم در ضربات پنالتی شوت مایکون را گرفت تا علی شجاعی گل صعود به فینال را به ثمر برساند.

در مقابل جو هیون وو در بازی‌های افتتاحیه اولسان مقابل اف سی توکیو در فوریه حضور نداشت. او در تمام فصل در ترکیب اصلی بود، اما در غیاب او جو سون هوک به شکل عالی جای خالی او را پرکند. او در مرحله گروهی ۳ بار کلین شیت کرد و تنها یک گل دریافت کرد.

حامد لک و جو سو هوک چند ماه پیش اصلا تصور نمی‌کردند در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ حضور داشته باشند، اما اعتماد مربیان دو تیم باعث شد تا آن‌ها اکنون در فینال باشند.

۴- ستاره برجسته

قبل از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ یون بیت گرام تنها یک بار حضور در این تورنمنت را در کارنامه داشت. او در آن زمان ۲۱ سال داشت.

۵- شانس نجات برای سیامک نعمتی

در مسیر بازی‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸، سیامک نعمتی بازیکنی است که می‌توان گفت بهترین حس را در این رقابت‌ها تجربه کرده است، اما در مقابل نا امیدی بدی را نیز تجربه کرده بود. بعد از اینکه در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ مقابل السد نعمتی گل تساوی را مقابل چشمان ۱۰۰ هزار تماشاگر به ثمر رساند، با این وجود بعد از ۱۱ روز در بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ مقابل کاشیما آنتلرز افت شدیدی کرد و در دقایق پایانی بازی اخراج شد و بازی برگشت را از دست داد.

بعد از چند سال نعمتی دوباره در قطر به روز‌های اوج رسیده است. او به عنوان دفاع راست موقت به جای مهدی شیری در این رقابت‌ها بازی کرد و رضایت یحیی گل محمدی را کسب کرد تا به عنوان مهره کلیدی خط دفاع پرسپولیس در دوحه شناخته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار