معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم؛

میانگین سنی ابتلا به کرونا در قم ۵۴ سال است

شریفی پور در گزارشی میانگین سنّی ابتلا به کووید ۱۹ را در استان، ۵۴ سال و بروز آن را در بین مردان بیش از زنان اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، احسان شریفی پورمعاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم امروز با اشاره به گزارش اخیر کمیته اپیدمولوژی دانشگاه علوم پزشکی قم درباره روند کلی کرونا در استان از ابتدای شیوع کرونا تا امروز گفت: پیک نخست این بیماری در قم مربوط به اسفند ماه ۱۳۹۸ بوده است.

شریفی پور افزود: پیک دوم هم در شهریور ماه و مهر ماه امسال به وقوع پیوسته که بر اساس آمار موجود، مرگ و میر پیک دوم کمتر از پیک اول بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: منحنی‌های اپیدمولوژی کووید ۱۹ بیانگر آن است که گسترش کرونا در استان زیاد بوده است و البته در شرایط فعلی باید گفت که إعمال محدودیت‌ها توانسته است این منحنی‌ها را به روند کاهشی و نزولی در ابتلا، بستری و مرگ و میر برساند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به افزایش ویژه نمونه گیری‌ها از شهریور ماه امسال اشاره کرد و گفت: تردیدی نیست که با وجود وضعیت کنترل شده کووید ۱۹ در قم و آمار‌های نزولی و کاهشی، همچنان باید تصریح کرد که روند بروز این بیماری در ماه‌های آبان و آذر ماه کاملا ناپایدار است و مراقبت‌های ویژه را می‌طلبد.

شریفی پور میانگین سنّی ابتلا به این بیماری را در استان قم، ۵۴ سال دانست و گفت: این میانگین در ماه گذشته ۵۲ سال بود و اکنون با دو سال افزایش، به ۵۴ سال رسیده و نشان دهنده اهمیت مراقبت بیشتر از افراد سالمند در برابر کووید ۱۹ است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم در عین حال میزان ابتلا به این بیماری را در میان مردان قمی بیش از زنان مطرح اظهار کرد: حدود ۵۸ درصد مبتلایان به این بیماری در استان قم مرد و حدود ۴۲ درصد زن هستند که دلایل ابتلای بیشتر مردان می‌تواند مواردی مانند تماس بیشتر آنان با جامعه و یکی از دلایل ابتلای کمتر زنان، نوعی خودایمنی هورمونی در آنان است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان تأکید کرد: کووید ۱۹ در مکان‌های سربسته و بدون تهویه مکنده سرعت انتقال بیشتری پیدا می‌کند و از این رو و با توجه به فصل سرما و عدم جریان هوای آزاد در بسیاری از فضاها، ضروری است تا همه هموطنان نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.