امید فدراسیون جهانی کاراته به تلاش‌های ایران و ژاپن برای حضور در المپیک

به نظر می‌رسد فدراسیون جهانی کاراته چشم امید به تلاش‌های ژاپن و ایران درباره حضور این رشته در المپیک دارد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، طی روز‌های گذشته رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک طی سفری به کشور عمان برای برگزاری نشست المپیک و بازی‌های ساحلی و داخل سالن  آسیایی، با حیدر فرمان، مدیر بخش رویداد‌ها و بازی‌های آسیایی شورای المپیک آسیا در خصوص راه اندازی کمپین به منظور حضور دوباره کاراته در المپیک‌های آتی رایزنی کرد.

صالحی امیری به همراه تیم ایرانی در این سفر از جمله افرادی بود که تلاش بسیاری کرد تا کاراته، این رشته پر مدال و کلیدی برای کاروان کشورمان، دوباره در المپیک دیده شود و همچنان تلاش‌های ورزش ایران در این امر ادامه دارد. در این بین سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته هم مذاکرات خود را برای حضور کاراته در المپیک کرده است، اما به نظر اکثر کارشناسان کاراته کشورمان، با وجود تلاش‌های ایران و همچنین ژاپن دیگر کشور مدعی در این رشته ورزشی، فدراسیون جهانی کاراته چندان برای حضور این رشته در المپیک مصمم به نظر نمی‌رسد.

در جایی که اهالی رشته کاراته حذف این رشته ورزشی از المپیک را یک افسوس خوانده اند، اما اسپینوز (رئیس فدراسیون جهانی کاراته) تنها بابت حذف این رشته ابراز تاسف و اعلام کرد تلاش هایش برای حضور این رشته در المپیک بی نتیجه مانده است و در نظر دارد با کمک کشور‌های عضو این رشته را به المپیک برگرداند. سوالی که پیش می‌آید این است که مگر فدراسیون جهانی کاراته با تعداد بالای ورزشکار، نباید لابی قوی در کمیته ملی المپیک داشته باشد، که برای حضور مجدد رشته خود در المپیک باید دست به دامن کشور‌های مختلف شود؟

همانطور که حضور کاراته در المپیک ۲۰۲۰ با پیشنهاد ژاپنی‌ها صورت گرفت و فدراسیون جهانی کاراته متکی به تلاش سامورایی‌ها بود، حذف این رشته از المپیک پاریس هم دوباره فدراسیون جهانی را به تلاش ژاپن و ایران امیدوار کرده است.

از زمان حذف این رشته از المپیک پاریس تا امروز، خبر  مهمی از جانب شخص فدراسیون جهانی کاراته در خصوص رایزنی اش با مسئولان بین المللی المپیک ندیده ایم و به نظر می‌رسد رایزنی اسپینوز با  IOC یا در خفا صورت گرفته و یا هنوز منتظر اتفاق مهم تری است تا به صورت حضوری خواسته شان را به گوش مسئولان فدراسیون جهانی برسانند. اما چیزی که مشهود است، تلاش‌های فدراسیون‌های جهانی اسکیت‌بورد، سنگ‌نوردی و موج‌سواری بیشتر از کاراته برای حضور در المپیک پاریس بوده است.

صحبت‌های اخیر اسپینوز  بذر امیدی در دل دوستداران کاراته نکاشت و از طرفی نشان داد اهالی کاراته هر کس به سهم خود باید برای حضور این رشته ورزشی در المپیک کمک کنند. با این تعللی که از فدراسیون جهانی کاراته شاهد هستیم و امید این فدراسیون به قدرت‌های برتر کاراته مانند ایران و ژاپن، فقط امیدوار خواهیم بود تا تلاش کشور‌های مدعی از جمله ایران نتیجه بدهد تا شاهد حضور کاراته در المپیک باشیم.

دلبتسگي فدراسیون جهانی کاراته به تلاش هاي ايران و ژاپن براي حضور در المپيک

اشرف امینی نایب رئیس فدراسیون کاراته در گفت و گو با خبرنگار ما درباره حذف این رشته ورزشی از المپیک ۲۰۲۴ و امکان بازگشت این رشته به المپیک‌های آتی بیان کرد: حضور مجدد کاراته در المپیک به توان فدراسیون جهانی کاراته بر می‌گردد و البته پیگیری مسئولان برگزاری ژاپنی المپیک ۲۰۲۰ می‌تواند موثر واقع شود. به نظر من نقش فدراسیون جهانی در کنار فدراسیون‌های ملی مهم‌تر است و البته فدراسیون‌های ملی هم می‌توانند کمک شایانی به بازگشت این رشته بکنند.

امینی افزود: اهم فعالیت به فدراسیون جهانی بر می‌گردد و امیدواریم کاری از جانب آن‌ها بشود. واقعا دوست داریم کاراته را در المپیک ببینیم، چون این رشته ورزشی شایستگی حضور در این تورنمنت را دارد.


بيشتر بخوانيد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار