بیماران سرطانی فریب تبلیغات را نخورند/روش های پیشرفته رادیوتراپی درمان همه سرطان ها نیست

یک متخصص رادیوتراپی انکولوژی گفت: روش های پیشرفته رادیوتراپی که با عنوان SBRT یا IMRT یا تکنیک هایی مثل پروتون تراپی ضمن اینکه بسیار مفید هستند کاربرد ها و جایگاه خاص خود را دارند و در موارد مشخصی از درمان سرطان کاربرد دارد.

دکتر پوریا عادلی متخصص رادیوتراپی آنکولوژی در گفتگوبا خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص روش‌های پیشرفته درمان سرطان گفت: اخیرا در فضای رسانه‌ای شاهد این هستیم که برخی از روش‌های پیشرفته رادیوتراپی که برای بیماران خاصی کاربرد دارد، به گونه‌ای جلوه داده می‌شود که گویی برای انواع بیماران سرطانی قابل استفاده است.

او افزود: سرطان یک بیماری سیستمیک است و درمان آن هم باید به صورت سیستمیک باشد، بعضا از رشته‌های مختلف پزشکی در جلساتی شیوه درمان بیمار را مشخص می‌کنند که در آن ممکن است مجموعه‌ای از روش‌های جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی مورد استفاده قرار گیرد.

این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی گفت: روش‌های جدید رادیوتراپی که با عنوان SBRT یا IMRT یا تکنیک‌هایی مثل پروتون تراپی ضمن اینکه بسیار مفید هستند کاربرد‌ها و جایگاه خاص خود را دارند و در موارد محدودی از درمان سرطان کاربرد دارد.

عادلی افزود: بیماران سرطانی در هر شهری که درمان می‌شوند به توصیه‌های پزشک معالج خود توجه کنند و تحت تاثیر تبلیغات خاص قرار نگیرند و از رسانه‌ها درخواست می‌شود در انعکاس این اخبار دقت لازم را داشته باشند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.