لیگ برتر انگلیس/ چلسی به دنبال بازگشت به روز‌های اوج

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال انگلیس با دیدار تیم‌های چلسی و وستهام به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در آخرین بازی از رقابت‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال انگلیس امشب (دوشنبه) از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه تیم چلسی میزبان تیم وستهام یونایتد خواهد بود.

این ۲ تیم در جدول رده بندی همسایه هستند. چلسی با ۲۲ امتیاز از ۱۳ بازی در رتبه هشتم و وستهام با ۲۱ امتیاز از همین تعداد بازی در رتبه نهم جای گرفته اند.

برای فرانک لمپارد سرمربی چلسی گرفتن سه امتیاز این بازی خانگی بسیار حیاتی است، زیرا تیم او که در میان چهار تیم برتر قرار داشت در هفته‌های گذشته از ۹ امتیاز ممکن فقط سه امتیاز کسب کرد و ۲ شکست متوالی برابر اورتون و ولوز در هفته‌های دوازدهم و سیزدهم آبی‌پوشان لندنی را نه تنها از صدر جدول بلکه از جمع بالانشینان دور کرد. حالا فرانک لمپارد به دنبال این است که به روز‌های اوج بازگردد.

چلسی در صورت کسب سه امتیاز این بازی می‌تواند خود را تا رتبه پنجم بالا بکشد، اما این تیم امشب کار آسانی نخواهد داشت، زیرا حریف در ۶ بازی آخر خود فقط یک شکست داشته است.

شاگردان دیوید مویس در وستهام که در ۲ بازی متوالی خارج از خانه برابر شفیلد یونایتد و لیدز به برتری دست یافتند از ۱۸ امتیاز ممکن ۱۳ امتیاز به دست آورده اند.

شاگردان لمپارد در ۲ بازی از ۴ بازی خانگی مساوی کرده اند. آنها در همه رقابت‌ها از ۷ بازی خانگی در ۴ بازی به تساوی دست یافته اند و حالا وستهام می‌خواهد روی این موضوع سرمایه‌گذاری کند.

نکات آماری

  • چلسی از ۱۴ بازی خانگی خود برابر وستهام فقط در یک بازی شکست خورده، در ۹ مسابقه به پیروزی رسیده و ۴ دیدار این ۲ تیم به مساوی شده است.
  • چلسی فصل گذشته در استمفوردبریج یک بر صفر مغلوب وستهام شد، اما از فوریه سال ۱۹۹۶ هرگز در خانه ۲ بار برابر چکش‌ها (لقب وستهام) مغلوب نشده است.
  • وستهام فصل گذشته در دیدار‌های رفت و برگشت برابر چلسی به پیروزی رسید و حالا به دنبال این است که برای اولین بار از سال ۱۹۷۴ سه بار متوالی این تیم را شکست بدهد. (وستهام از سپتامبر سال ۱۹۷۲ تا ماه مارس سال ۱۹۷۴ چهار بار متوالی چلسی را شکست داده بود.)
  • چلسی در سی ۳۰ گذشته فقط ۲ بازی از مسابقات قبل از کریسمس را باخته است. (برابر لیدز در سال ۱۹۸۹ و مقابل لسترسیتی در سال ۲۰۱۸) این تیم در ۱۹ بازی هم به پیروزی رسیده و در ۹ بازی به تساوی دست یافته است.
  • وستهام نیز فصل گذشته بازی قبل از کریسمس خود را برابر ساوتهمپتون با پیروزی یک بر صفر پشت سر گذاشته است.
  • چلسی در ۱۶ بازی آخر لیگ که در آن‌ها در استمفوردبریج گلزنی کرده، شکستی نداشته، ۱۴ بار پیروز شده و ۲ تساوی داشته است.
  • چلسی که ۲ هفته گذشته برابر حریفان خود شکست خورده، سابقه نداشته است از سال ۲۰۱۵ به بعد در سه بازی متوالی شکست بخورد.

مصدومان ۲ تیم

حکیم زیاش و کالوم هادسون اودوی که به دلیل مصدومیت در هفته‌های اخیر غایب بودند ممکن است در این بازی برای چلسی به میدان بروند.

در تیم وستهام نیز میکائیل آنتونیو ستاره گلزن این تیم که از اواخر ماه نوامبر به دلیل مصدومیت نتوانست برای این تیم به میدان برود ممکن است در استمفوردبریج تیمش را همراهی کند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.