ادعای سفیر انگلیس:

با حمله به ماموریت‌های دیپلماتیک عراق رنگ ثبات را نخواهد دید

علی‌رغم حضور نظامی پیوسته و گسترده انگلیس و آمریکا در عراق، سفیر لندن در بغداد حملات تازه راکتی به سفارت آمریکا در عراق را بسترساز درگیری‌های بیشتر اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر انگلیس در بغداد حملات راکتی شب گذشته به سفارت آمریکا در عراق را زمینه ساز درگیری بیشتر دانست.

«استفان هیکی» در پیامی توئیتری مدعی شد حملات موشکی علیه مأموریت‌های دیپلماتیک فقط مردم بغداد را به وحشت می‌اندازد، سرمایه گذاری‌های لازم اقتصادی را مرعوب می‌سازد و خطر درگیری را به طور گسترده تری افزایش می‌دهد.

دیپلمات انگلیس صرف نظر از حضور نظامی پیوسته خود و هم پیمان قدیمیش در خاورمیانه مدعی شد تا زمانی که گروه‌های مسلح طبق قانون با داشتن مصونیت از مجازات به چنین اقداماتی ادامه می‌دهند، عراق کشوری با ثبات و مرفه نخواهد بود.

شب گذشته شبکه خبری المیادین به نقل از خبرنگار خود در عراق اعلام کرد چند راکت کاتیوشا به سمت سفارت آمریکا در منطقه الخضراء (سبز) بغداد، پایتخت عراق شلیک شده و سامانه ضدموشکی مستقر در این سفارت‌خانه فعال شده است.

صابرین نیوز هم اعلام کرد که در این حمله راکتی تاکنون بیش از ۱۱ راکت به سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرده است. سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد: «درپی این حمله سامانه‌های پدافندی سفارت فعال شد. پس از اصابت موشک به محوطه آن خسارت جزئی وارد شده است، اما هیچ‌گونه جراحت و تلفاتی نداشته است.»

منطقه سبز بغداد، منطقه‌ای به‌شدت امنیتی و محل استقرار اماکن دیپلماتیک و سفارتخانه‌های خارجی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار