۵ مورد مشترک مسی و پله در دنیای فوتبال

لیونل مسی با گلزنی مقابل تیم فوتبال والنسیا درلالیگا توانست به رکورد گلزنی با پیراهن یک باشگاه که در اختیار پله بود برسد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان لیونل مسی در چارچوب هفته چهاردهم لالیگا توانست برای تیم فوتبال بارسلونا گلزنی کند و به رکوردی که تا قبل از ورورد لیونل مسی به دنیای فوتبال دست نیافتنی بود برسد. مسی با گلزنی در این بازی موفق شد ۶۴۳ گل در هفتصد و چهل و هشتمین بازی برای بارسلونا به ثمر برساند و به رکورد گلزنی با پیراهن یک باشگاهی که تا قبل از آن متعلق به پله (ستاره برزیلی دنیای فوتبال) بود دست یابد. رکوردی که می‌توان انتظار داشت با توجه به عملکرد لیونل مسی به عددی دست نیافتنی برای بازیکنان جهان فوتبال تبدیل شود.

این ۲ نفر (مسی و پله) از بهترین بازیکنان تاریخ جهان فوتبال هستند. به ۵ اتفاق مشترک این دو ستاره دنیای فوتبال اشاره خواهیم کرد.

۱. هر ۲ بازیکن اولین بازی برای تیم‌های خود را در دیدار‌های دوستانه انجام دادند، پله برای تیم فوتبال سانتوس در ۱۵ سالگی و در سال ۱۹۵۷ مقابل تیم فوتبال کورینتیانس و مسی نیز برای بارسلونا در ۱۶ سالگی و در سال ۲۰۰۳ در دیداری دوستانه مقابل پورتو اولین مسابقه خود را برگزار کردند.

۲. این ۲ ستاره به عنوان جوان‌ترین گلزنان تیم‌های ملی کشور‌های خود در جام‌های جهانی شناخته شده اند، پله در ۱۶ سالگی و مسی نیز در ۱۸ سالگی در جام جهانی گلزنی کرده اند.

۳. این دو اسطوره دنیای فوتبال بهترین گلزنان بازی‌های ملی درمنطقه آمریکای جنوبی نیز هستند. پله با ۷۷ گل بهترین گلزن بازی‌های ملی در این منطقه است و مسی نیز با ۷۱ گل پشت سر ستاره برزیلی دنیای فوتبال قرار دارد.

۴. پله و مسی هر ۲ موفق به دریافت توپ طلای مسابقات جام جهانی شده اند، پله در جام جهانی ۱۹۷۰ و مسی نیز در جام جهانی ۲۰۱۴ موفق به دریافت این جایزه شده اند.

۵. پله و مسی هر کدام موفق شده اند که با پیراهن یک باشگاه ۶۴۳ گل در تمام مسابقات به ثمر برسانند، پله برای سانتوس برزیل و مسی نیز برای بارسلونا این موفقیت را بدست آورده اند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

برچسب ها: لیونل مسی ، پله ، گلزنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار