معاون استاندار قزوین:

شاخص امید به زندگی در استان ۷۷ سال است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: شاخص امید به زندگی در استان ۷۷ سال است که ارتقای آن به برنامه‌های بهداشت و سلامت و اجرای دقیق آن‌ها در  سطح استان بر می‌گردد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با اشاره به ۹۴ مورد مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماه در استان طی سال ۹۸، افزود:شاخص امید به زندگی در استان ۷۷ سال است که ارتقای آن به برنامه‌های بهداشت و سلامت و اجرای دقیق آن‌ها در سطح استان بر می‌گردد.

وی افزود: هرچقدر شاخص امید به زندگی در استان بالاتر برود جامعه و شهروندان استان قزوین سالم‌تر و سرحال‌تر خواهند شد که البته بخش عمده تحقق این هدف به اجرای دقیق مقررات بهداشت و سلامت مربوط است.

حبیبی تصریح کرد: حوزه بهداشت مترادف با پیشگیری و پیشگیری به معنی آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است و کم هزینه‌ترین روش برای کاهش مرگ و میر کودکان محسوب می‌شود.

معاون استاندار با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است و هزینه کمتری دارد، افزود: حوزه بهداشت و درمان در بحث محیطی، انسانی و روانی با آموزش سروکار دارد و باید با تمرکز بر این بخش، یک ارتباط دوسویه با مردم برقرار کرد.

این مسوول گفت: خوشبختانه هم اینک مردم به دانشگاه علوم پزشکی در حوزه بهداشت و سلامت، اعتماد لازم را دارند و نباید اجازه دهیم به این اعتماد خدشه وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه مراقبت از کودکان وظیفه همه است، اضافه کرد: خانواده، جامعه و حکومت و به خصوص متولیان و  دست اندرکاران همه در مراقبت از کودکان مسوول هستند و نباید به فوت یک فرد یا یک کودک به صورت عدد و رقم نگاه کرد.

این مسوول گفت: ممکن است هریک از این کودکان در آینده منشا اثر باشند و بتوانند کار‌ها و خدمات بزرگی را برای استان، کشور و جهان رقم بزنند.

حبیبی اضافه کرد: با توجه به این موضوع باید محیط منزل، بازار و پارک‌ها همه برای کودکان امن باشد و اگر کوچکترین کوتاهی در انجام وظایف یک دستگاه در این خصوص صورت گیرد باید مجریان و متولیان آن پاسخگو باشند.

معاون استاندار گفت: ایمن سازی پارک‌ها و اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان بسیار حایز اهمیت است و دستگاه‌های مختلف از راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی مکلف هستند به وظایف خود در این حوزه با دقت عمل کنند.

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص سموم محصولات کشاورزی در قزوین ضروری است

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: استان قزوین قطب تولید و صادرات محصولات کشاورزی قلمداد می‌شود بنابراین موضوع سموم در محصولات کشاوزی برای این استان بسیار حایز اهمیت است.

حبیبی گفت: محصولات مختلفی از استان به کشور‌های همسایه صادر می‌شود که در صورت برگشت خوردن به دلیل میزان بالای سموم کشاورزی به اعتبار استان خدشه می‌زند و باید جلوی آن را گرفت.

معاون استاندار ادامه داد: با توجه به این موضوع، راه اندازی آزمایشگاه تخصصی تشخیص سموم محصولات کشاورزی برای استان قزوین یک ضرورت است و  باید با همکاری سازمان استاندارد، اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی با محوریت بخش خصوصی در این خصوص اقدام شود.

حبیبی گفت: محصولات کشاورزی در بازار حتما باید گواهی سلامت و بهداشت داشته باشند تا مردم با اطمینان آن‌ها را خریداری و مصرف کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.