بایدن: دولت ترامپ حملات سایبری را دست کم گرفته است

جو بایدن با انتقاد از عملکرد دولت ترامپ در مقابله با حملات سایبری اخیر علیه آمریکا تاکید کرد هیچ نشانه ای از کنترل این حملات وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، جو بایدن حملات سایبری اخیر علیه آمریکا را تهدیدی بزرگ خواند و گفت: برای این حملات با دقت برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: دولت ترامپ این حملات سایبری را که تهدیدی بزرگ علیه امنیت ملی ماست دست کم گرفته است. ترامپ باید به طور کامل با تیم من برای انتقال روان قدرت و حمایت از آمریکایی‌ها همکاری کند

رئیس جمهور منتخب آمریکا تاکید کرد: دولت ترامپ در تحقق امنیت سایبری ناکام بوده و ما باید مشخص کنیم که چه کسی این حملات را انجام داده تا او را مجازات کنیم.

او ادامه داد: تهدیدهای سایبری جزء بزرگترین تهدیدها علیه امنیت ملی ماست. وظیفه ترامپ است که طی چهار هفته آینده از امنیت آمریکا دفاع کند. حملات سایبری گسترده‌ای که آمریکا در معرض آن قرار گرفته بدون پاسخ نخواهد ماند.

بایدن در پایان تاکید کرد: باید زیان‌های حاصل از این حملات مشخص و برای پیامدهای آن برنامه ریزی شود. شواهدی را نمی‌بینم که این حملات سایبری تحت کنترل درآمده باشد. گزینه های متعددی برای پاسخ به این حملات داریم.

بنا به گزارش رسانه‌های آمریکا، یک گروه هکری حملات سایبری گسترده‌ای را علیه نهاد‌های آمریکایی صورت داده و داده‌های چندین سازمان دولتی این کشور را سرقت کرئه‌اند.

گفته می‌شود طی هفته اخیر ده‌ها حمله سایبری علیه نهاد‌های حساس آمریکا از جمله وزارت خزانه‌داری، وزارت امنیت داخلی و مراکز هسته‌ای این کشور انجام شده که مقامات آمریکا را به شدت نگران کرده و احتمالا در این حملات اطلاعات بسیار مهمی به سرقت رفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۳ دی ۱۳۹۹
اوووف قربون خدا کاشکی دیگه زودتر دوره ی ترامپ لعنتی تموم بشه
آخرین اخبار