تعلیم و تربیت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دین مبین اسلام است

مدیر آموزش و پرورش بهبهان گفت: تعلیم و تربیت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دین مبین اسلام است و تاریخ گواهی می‌دهد که پیامبر (ص) چه میزان توان خویش را صرف دور ساختن نادانی می‌کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رسول عبدی پور مدیر آموزش و پرورش بهبهان گفت: تعلیم و تربیت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دین مبین اسلام است و تاریخ گواهی می‌دهد که پیامبر فرستاده الهی حضرت محمد مصطفی (ص) چه میزان نیرو و توان خویش را صرف دور ساختن نادانی از آسمان اندیشه‌ها و ذهن‌ها می‌کردند.

او بیان داشت: امام خمینی (ره) در دی ماه سال ۱۳۵۸ فرمانی مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی به منظور آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و نیز کودکانی که به مدرسه دسترسی ندارند صادر کردند و ملت مسلمان ایران را متوجه ضرورت یک عزم ملی و همگانی در پیشبرد این امر مهم کردند.

او افزود: نامگذاری یکی از روز‌های سال در تقویم جهانی به عنوان روز سوادآموزی نشان دهنده اهمیت سوادآموزی برای همگان در سراسر جهان و مبارزه با بی سوادی است.

عبدی پور تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند برادران و خواهرانی که در نهضت سواد آموزی مشغول تلاش و خدمت ارزنده خود هستند، حقیقتا کار بسیار بزرگ و فریضه کاملا حایز اهمیتی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.