سهرابی: در ایران فکر می‌کنند به داور فشار بیاورند، امتیاز می‌گیرند/ در بازی مس - سپاهان VAR نبود

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره مشکلات داوران و قضاوت‌های لیگ برتر توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سهرابی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره مشکلات داوران و قضاوت‌های لیگ برتر اظهار داشت: در کشور ما فکر می‌کنند که هر شخصی که بیشتر فشار بیاورد و سر و صدا کند، می‌تواند از داور امتیاز بگیرد. این فشار‌ها ممکن است تمرکز داور را برهم بزند، اما هیچ شخصی نمی‌تواند تضمین کند وقتی داور اشتباه کند به نفع تیم خودش باشد یا نه.

او افزود: داوران تلاش می‌کنند بهترین قضاوت را داشته باشند تا دیده شوند. با تعاملی که با تمام استان‌ها داریم، به جای اینکه افراد را در تهران جمع کنیم، نماینده به استان‌ها فرستادیم تا تست‌ها را برگزار کنند. فیلم این تست‌ها گرفته شده و به صورت آرشیو در اختیار داریم. در حال حاضر هم سمینار مجازی و دوره‌های آموزشی می‌گذاریم.


بیشتر بخوانید


او بیان داشت: از بیرون به داور اطلاعات نمی‌دهند و این موضوع قانونی نیست. آن زمان هم که ما قضاوت می‌کردیم و سیستم رادیویی نبود، علامت‌ها بین داور و کمک داور رد و بدل می‌شد. الان سیستم رادیویی در لیگ وجود دارد. یکی از مهمترین اصول داوری کار گروهی است.

سهرابی در پابان گفت: مشخص است گلی که مس رفسنجان به سپاهان زد و مردود شد، ناراحتی این تیم را به همراه داشت. داور و کمک داور در زاویه‌ای بودند که توپی که به دست مهاجم خورد را ندیدند. طبق قانون جدید این صحنه خطا حساب می‌شود و گل مردود است، اما کمک داور چهارم که در زاویه مقابل قرار داشت به وضوح این صحنه را دید و به اطلاع داور رساند. اسم این کار (VAR) نیست و کار گروهی است. البته کمک داور ویدیویی (VAR) نیز همین کار را می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.