رئیس مسابقات سازمان لیگ تکواندو:

حضور هم‌زمان مربیان در تیم‌های ملی و باشگاهی قابل درک نیست

تمجید، رئیس مسابقات سازمان لیگ تکواندو درباره نحوه برگزاری لیگ امسال توضیحاتی را مطرح کرد.

محسن تمجید، رئیس مسابقات سازمان لیگ تکواندو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان, درباره برگزاری مسابقات لیگ تکواندو در دی ماه که با اعتراض برخی از تیم‌ها به واسطه کوتاه بودن بازه زمانی مسابقات مواجه شده است، عنوان کرد: برخی از اعتراضات در جلسات هم اندیشی طبیعی است  و بعضی از این پیشنهادات با موافقت و یا مخالفت‌هایی همراه می‌شوند. مثلا برخی از تیم‌ها مدعی بودند که مدت زمان برگزاری مسابقات لیگ افزایش پیدا کند و برخی از تیم‌ها به دلیل کنترل هزینه‌ها با این موضوع مخالفت کردند.

امسال شرایط برگزاری مسابقات متفاوت است

او افزود: با توجه به بررسی‌هایی که طی ماه‌های گذشته انجام داده‌ایم، به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حین برگزاری مسابقات لیگ و مدیریت هزینه ها، مسابقات لیگ تکواندو در رده بزرگسالان را در قالب تورنمنت خلیج فارس، از اوایل دی ماه استارت می‌زنیم و در اواخر بهمن ماه مسابقات به اتمام می‌رسند. امسال ۱۰ تیم در مسابقات حضور دارند که در ۲ گروه ۵ تیمی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. قهرمانان سال گذشته به عنوان سرگروه و دیگر تیم‌ها با قرعه کشی در این گروه‌ها پخش می‌شوند. امیدوارم مسابقات لیگ محک جدی برای بازیکنان باشد که حدودا چند ماهی است رقابت جدی نداشته‌اند.

تمجید ادامه داد: افزایش بازه برگزاری مسابقات لیگ امکانپذیر است، اما با توجه به شرایطی که شیوع ویروس کرونا برای ما رقم زده است، باید مسابقات را در قرنطینه و با تست pcr برگزار کنیم. مطمئناً سال بعد اوضاع این طور نخواهد بود و بازه برگزاری مسابقات را افزایش خواهیم داد، اما امسال شرایط خاصی داریم.

حضور هم‌زمان مربیان در تیم‌های ملی و باشگاهی قابل درک نیست

او درباره حضور هم‌زمان مربیان تیم‌های ملی در تیم‌های باشگاهی اظهار کرد: علاقه‌مند نیستم در این بحث ورود کنم؛ چرا که  اشراف کامل به این موضوع ندارم و سازمان تیم‌های ملی در خصوص این موضوع اظهار نظر می‌کند. اما می‌دانم وقتی یک مربی قرارداد بلند مدت با هر تیمی داشته باشد، امکان حضور هم‌زمان او در تیم دیگری متصور نیست؛ اما دوست دارم در این خصوص رئیس فدراسیون هم اظهار نظر کند.

قرارداد‌های شناور از سال ۱۴۰۰ وارد سیستم می‌شوند

تمجید درباره شناور بستن قرارداد بازیکنان بیان کرد: شناور بستن قرارداد‌ها، دغدغه اصلی سازمان لیگ بوده است که قرارداد‌ها از حالت سکون ۲ ساله خارج شوند. قرارداد‌ها باید شکل یک ساله و یا ۳ ساله به خود بگیرند و البته پیاده سازی نظام شناوری قرارداد‌ها، نیازمند چند ماه زمان است تا در سایت ما بارگذاری شود. اصلاح این موضوع نیازمند تغییرات بسیار زیاد است؛ بنابراین امسال به صورت دستی قرارداد‌ها به صورت ۱ یا ۳ ساله نوشته می‌شوند و تا پایان امسال اعتبار و وجاهت دارند. از  سال ۱۴۰۰ به بعد همه قرارداد‌ها میان باشگاه و بازیکنان باید به صورت رسمی و سیستمی ۱ یا ۳ ساله بسته شوند.

تمجید: حضور همزمان مربیان در تیم‌های ملی و باشگاهی قابل درک نیست/امسال شرایط خاصی برای برگزاری مسابقات لیگ تکواندو داریم

بازیکنان تنها در یک رده سنی امکان بازی دارند

رئیس مسابقات سازمان لیگ درباره حضور بازیکنان تنها در یک رده سنی، بیان کرد: در بندی دیگر بازیکنانی که در یک رده سنی پا می‌زنند، الزاماً باید در همان رده بمانند. مثلا بازیکنی که در لیگ برتر بازی می‌کند، امکان حضور در لیگ دسته یک را نخواهد داشت؛ اما بازیکنان نوجوانی که امکان حضور در لیگ بالاتر را دارند، می‌توانند یک لیگ را در کنار لیگی که حضور دارند از ابتدای فصل انتخاب کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.