توسعه کیف پول الکترونیکی در مشهد شتاب می‌گیرد

با امضای تفاهم نامه میان سازمان فاوا شهرداری مشهد و بانک ملی ایران، روند توسعه زیرساخت‌های پرداخت الکترونیک شهروندی به ویژه اپلیکیشن‌های کیف پول موبایلی بر بستر "کیان" شتاب می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در تفاهم نامه‌ای میان سازمان فاوا شهرداری مشهد و شرکت پرداخت الکترونیک سداد، زمینه‌های همکاری در خصوص ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی به شهروندان از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی مورد توافق قرار گرفت تا بستر‌های لازم جهت گسترش خدمات شهرداری، پروژه‌های دولت الکترونیک و خدمات غیرحضوری افزایش یابد.

بر اساس توافق صورت گرفته طیفی از خدمات غیرحضوری در قالب کیف پول "ایوا" شهرداری مشهد با همکاری اپلیکیشن موبایلی ارائه خواهد شد و زمینه‌های لازم برای توسعه خدمات پرداخت الکترونیک برای شهروندان از این طریق فراهم می‌آید.

در نتیجه امضای این تفاهم نامه میان سازمان فاوا شهرداری مشهد و شرکت پرداخت الکترونیک سداد متعلق به بانک ملی ایران، با همگرایی و هم افزایی زیرساخت‌های خدمات الکترونیک موجود در دو مجموعه، زمینه ارائه خدمات وسیع و جامعی در ارتباط با پرداخت‌های خرد شهروندی فراهم می‌شود که طیف وسیعی از خدمات الکترونیک به شهروندان را در بر‌می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

یکی از ثمرات این همکاری در آینده می‌تواند حضور اپلیکیشن در زیرساخت هم پذیرندگی کیف پول‌های موبایلی کشور «ایوا» باشد که نخستین بار در سطح کشور، توسط «کیان» با عنوان شهرداری مشهد طراحی شده است و بستری یکپارچه و کارآمدبرای پرداخت‌های الکترونیک فراهم می‌آورد.
 
در بستر «کیان» کیف پول‌های موبایلی مختلف می‌توانند از یک درگاه واحد سرویس‌های گوناگونی را به شهروندان ارائه دهند. در این زیرساخت، افراد می‌توانند صرفا با استفاده از گوشی همراه خود بسیاری از تبادلات مالی روزمره را به سادگی و در بستری ایمن انجام دهند.
 
این امر به ویژه در دوران فعلی با توجه به اپیدمی کرونا، دارای اهمیت بیشتری است؛ چراکه انجام پرداخت‌های خرد را بدون تماس فیزیکی و یا حضور در بانک‌ها و محیط‌های عمومی میسر می‌کند.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.