ساختمان‌های مسکونی یکی از بخش‌های پر مصرف انرژی

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از اجرای فاز اول اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ساختمان‌های تجاری و مسکونی در استان خبر داد.

علی اکبر میدانشاهی مدیر عامل شرکت گاز استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  گفت: با توجه به  شروع فصل سرما و افزایش مصرف گاز طبیعی در استان و اهمیت مدیریت مصرف گاز طبیعی در کلیه بخش‌ها به خصوص خانگی،  فاز اول اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ساختمان‌های تجاری و مسکونی در استان اجرا می شود.

او افزود: اصلاح و بهینه نمودن مصرف گاز در موتورخانه‌های واحد‌های مسکونی-تجاری با حذف کاهش حداقل ده درصد در دستور کار شرکت گاز استان است.

او گفت: به دلیل کیفیت پایین ساخت و ساز و نبود رعایت استاندارد در تولید مصالح و ساخت و ساز (مبحث ۲۲) متوسط انرژی در بخش ساختمان در ایران در حدود ۳ برابر متوسط جهانی است.

میدانشاهی با اشاره به طرح پایش دمای ساختمان دستگاه‌های اجرایی استان، ادامه داد:  تیم‌های نظارتی شرکت گاز استان، از دستگاه های دولتی بازرسی و در صورت تخلف به دستگاه‌ ها اخطار داده می شود.

میدانشاهی ادامه داد: ایران دومین تولید کننده و چهارمین مصرف کننده گاز طبیعی در سطح جهان است و با این مصرف خصوصا در بخش گرمایشی ارزش افزوده کمتر و هوای آلوده‌تر نصیب هموطنان می‌شود و با مطالعات انجام شده مشخص شده است که ساختمان‌های مسکونی یکی از بخش‌های پر مصرف انرژی در کشور است.

نتایج مدیریت مصرف گاز عبارتند از:

۱- صیانت از سرمایه ملی و تحویل این ثروت به نسل‌های آینده 
۲- صرفه جویی  و مصرف در بخش صنعت و ایجاد ارزش افزوده در استان 
۳- کاهش هزینه‌های مردم با توجه به رایگان بودن این طرح در سقف مشخص (کمک به اقتصاد خانواده در شرایط کنونی) و نیز کاهش گازبها به دلیل کاهش مصرف گاز پس از اجرای طرح

۴- با کاهش مصرف گاز به عنوان سوخت باعث کاهش آلایندگی خروجی از موتورخانه‌ها باعث حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوای استان را در بر خواهد داشت.

۵-زمینه آموزش و تربیت نیروی ماهر و توانمندسازی نیرو‌ها و شرکت‌های مجرب در سطح استان 

شرکت گاز استان در تلاش است با تقبل هزینه و اجرای رایگان (در سقف مصوب) و در ۳ مورد خاص در موتورخانه‌های واحد‌های مسکونی و تجاری نسبت به کاهش مصرف حداقل ده درصدی اقدام نماید.

این اقدامات عبارتند از:
۱) اصلاح و ترمیم عایقکاری لوله‌های موتورخانه‌ها
۲) نصب و یا اصلاح سیستم ضد رسوب در موتورخانه‌ها
۳) تنظیم بهینه مصرف سوخت مشعل

میدانشاهی گفت: همشهریان (چه پیمانکاران وچه مشترکین) می توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی www.nigc.ir قسمت بهینه سازی موتورخانه‌ها نسبت به ثبت نام و درج اطلاعات مورد نیاز خود اقدام کنند تا در اسرع وقت به درخواست آن‌ها رسیدگی شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار