۵ گیاه گلدار آپارتمانی را بشناسید

نگهداری از گیاهان آپارتمانی می‌تواند زیبایی خانه شما را چند برابر کند که در این گزارش با چند نمونه از آن‌ها آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گیاه آپارتمانی می‌تواند زیبایی آپارتمان شما را چند برابر کند، بنابراین هر فردی با نگهداری از یک گلدان می‌تواند طراوت تازه‌ای به منزل خودش ببخشد، در ادامه این مطلب با ده مورد از گیاهان گلدار آپارتمانی آشنا شوید.

آزاله آ: گیاه آزاله آ یا آزالیا گیاه گلداری است که به راحتی می‌توانید آن را در آپارتمان نگهداری کنید، این گیاه به نور فراوان احتیاج دارد و از اشعه‌ مستقیم آفتاب بیزار است، همچنین درجه حرارت پایین برای گل دادن آن حیاتی است. لازم است بدانید که برای آبیاری این گیاه باید منتظر بمانید تا خاک گیاه خشک شود و در تمام سال به غبارپاشی روزانه نیاز دارد.

بنفشه آفریقایی: از نظر بیشتر افرادی که علاقه به نگهداری از گل در آپارتمان دارند، گل بنفشه آفریقایی یک گیاه حساس و نگهدارای از آن سخت است، اما برخلاف این طرز فکر این گل به راحتی تکثیر می‌شود و فقط با یک برگ از این گیاه می‌توان در عرض چند ماه چندین بوته جدید داشت و از گل‌های زیبای این گیاه لذت برد، یکی از نیاز‌های ضروری برای گل دهی بنفشه آفریقایی، نور مناسب است.

این گل کوچک نیاز به نور متوسط تا زیاد و غیر مستقیم خورشید دارد، البته گفته می‌شود در نور کم نیز رشد می‌کند، اما بهتر است برای رشد بهتر و گل دهی در طول سال توجه بیشتری به نور دریافتی داشته باشید. نور مستقیم خورشید می‌تواند به گل بنفشه آفریقایی صدمه بزند.

ارکیده: برای پرورش گل ارکیده باید دقت داشته باشید و بدانید که گل ارکیده در چه شرایطی رشد می‌کند تا بتوانید برای آن سایه و آب مورد دلخواهش را تنظیم کنید. رایج‌ترین روش برای رشد گیاه ارکیده، کاشت آن در گلدان است، همچنین می‌توانید این گیاه را در زمین و باغچه بکارید.

گل آویز: گل آویز گیاه بومی مکزیک و یکی از زیباترین گل‌های آویزی است که در فصل تابستان گل‌های به رنگی صورتی یا قرمز می‌دهد. این گیاه به نور کافی و زیاد نیاز دارد و آفتاب را تحمل می‌کند، البته در فصل تابستان باید مواظب اشعه مستقیم نور خورشید باشید.

بهترین دما در تابستان ۱۶ درجه سانتیگراد است و در درجه حرارت‌ بالا تأمین رطوبت نباید فراموش شود. درجه حرارت مطلوب در زمستان ۱۰ درجه سانتیگراد است.

گل حنا: این گیاه در مقایسه با سایر گیاهان آپارتمانی دیگر از حساسیت بیشتری برخودار است که اگر شرایط نگهداری آن را بدانید، در تمام طول سال گل‌هایی به رنگ سفید، قرمز، ارغوانی و صورتی خواهد داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار