یادمان‌های شهدای گمنام بافق تکمیل می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: یادمان‌های شهدای گمنام در روستای مبارکه بافق و دولت آباد سبزدشت تکمیل و ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ زارع، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در نشست با فرماندار بافق گفت: با پیگیری فرماندار بافق مصوب شد یادمان‌های شهدای گمنام در شهرستان بافق تکمیل شود.

او افزود: یادمان شهدای گمنام مبارکه بافق که قبلا هم اعتباری برای آن در نظر گرفته شده است، ولی تاکنون بلاتکلیف مانده بود مقرر شد با تخصیص اعتبار شهرستانی کار احداث یادمان آن آغاز شود.

زارع بیان داشت: یادمان شهدای گمنام دولت اباد بافق نیز که تاکنون طرح‌های زیادی به همت مردم و مسئولان در آن انجام شده و نیمه کاره مانده است تمکیل و ساماندهی می‌شود.

او ادامه داد: چاپ کتاب‌های دفاع مقدس نیز در دستور کار است و در شهرستان بافق نیز برای آن اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

زارع بیان داشت: به این منظور گنجینه دفاع مقدس نیز در شهرستان بافق با هدف جمع آوری آثار حجمی شهدا و ایثارگران راه اندازی می‌شود.

او تصریح کرد: برای این موضوع مقرر شد، جمع آوری آثار شهدا و ایثارگران در بافق شروع به کار شود و زمین این مجموعه هم با همکاری شهرداری و راه و شهرسازی در اختیار بنیاد قرار بگیرد که مراحل ساخت آن آغاز شود.

طلایی مقدم، فرماندار بافق نیز مهم‌ترین وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ پیوند مردم با شهدا عنوان کرد و گفت: مردم در خصوص ایثار و شهادت توجه ویژه‌ای به شهدا دارند، حتی نسل امروز به خوبی از شهدا یاد می‌کنند و این نشان از اعتقاد مردم به شان و مقام شهید و شهادت است.

او با بیان اینکه یکی از نقاط قوت نظام پیوند ناگسستنی مردم با شهدا است، تصریح کرد: مسئولان با وفاق، همدلی و تعامل، نباید اجازه دهند که موضوع جهاد و شهادت مورد غفلت قرار بگیرد.

او افزود: با بهره گیری از ظرفیت‌های شهرستان مصوبات این نشست به زودی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

شهرستان بافق با تقدیم ۲۵۴ شهید والامقام میزبان ۱۶ شهید گمنام دفاع مقدس است و دارای بیش از ۴ هزار ایثار گر است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.