مدیرعامل پترول مطرح کرد:

صعود ۳ پله‌ای ایران در تولید سولفات پتاسیم

اشرف زاده گفت: با بهره برداری از طرح سولفات پتاسیم ارومیه، ایران از رتبه ۱۲ تولید این محصول به رتبه ۹ ارتقا خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رسول اشرف زاده مدیرعامل گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول)، در آیین بهره برداری از واحد تولید سولفات پتاسیم و اسیدکلریدریک پتروشیمی ارومیه گفت: با این بهره برداری، ظرفیت تولید سولفات پتاسیم در کشور به ۳۴۰ هزار تن می‌رسد و ایران از مقام دوازدهم به مقام نهم در این زمینه ارتقا رتبه خواهد یافت.

او گفت: یکی از سیاست‌های هلدینگ خلیج فارس، توسعه صنایع پایین دستی با هدف تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از ورود برخی محصولات، رونق تولید و شکوفایی اقتصاد به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته است. شرکت پترول که یکی از زیرمجموعه‌های این هلدینگ است، این مسئولیت را پذیرفت و اکنون ۴ پارک پایین دستی با ظرفیت ۳ و نیم میلیون تن در دست اجرا داریم.

اشرف زاده ادامه داد: امسال ۳ مورد از طرح‌های ما به بهره‌برداری رسید؛ در آذرماه شاهد افتتاح پتروشیمی لردگان، لحظاتی پیش پتروشیمی ایلام و اکنون نیز افتتاح طرح سولفات ارومیه را در دست داریم. با احداث این سه طرح، بالغ بر ۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تن به ظرفیت تولیدات صنعت پتروشیمی افزوده می‌شود.

او بیان کرد: تمامی این طرح‌ها در شرایط سخت، بدون حضور حتی یک کارشناس خارجی انجام شده که شاید بتوان گفت، مصداق بارزی از اقتصاد مقاومتی و بی اثر کردن تحریم‌هاست.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان گفت: وزیر نفت در سال ۹۳ گفت همزمان با ظرفیت سازی، به دنبال ارزش سازی باشید؛ طرح سولفات پتاسیم یکی از این طرح‌های ارزشی است، طرحی که تنها با ۵.۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری، حدود ۴۶۵ میلیارد تومان درآمد سالیانه خواهد داشت.

او افزود: محصولات پتاسیم، محصولات بسیار با ارزشی هستند که در صنایع کود شیمیایی، مواد آزمایشگاهی و کاتالیست استفاده می‌شوند که با افتتاح این واحد پتروشیمی، ضمن جلوگیری از واردات، بخشی از تولیدات آن نیز صادر خواهند شد و این طرح به طور مستقیم حدود ۵۰ شغل ایجاد کرده و ۹۵ درصد از نیرو‌های حاضر، بومی هستند.

اشرف زاده گفت: برای توسعه آن دو طرح خوب داریم؛ طرح پلی آلومینیوم کلراید که اکنون محصول آن وارد می‌شود، با ۲۰ هزار تن ظرفیت و طرح احداث اولین پارک صنعتی ملامین در ارومیه، با همکاری بخش خصوصی در دست اجراست که عملیات اجرایی آن را در دهه فجر آغاز خواهد شد.

او در پایان اظهار کرد: با افتتاح این طرح‌ها، شاهد ایجاد ۹۳۰ شغل به طور مستقیم و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ شغل به طور غیرمستقیم خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار