معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

خراسان جنوبی جزو ۵ استان اول کشور به لحاظ تعداد کمی دانشگاه است

رحیمی گفت: خراسان جنوبی جزو ۵ استان اول کشور به لحاظ تعداد کمی دانشگاه است، ولی به لحاظ کیفی باید اهتمام بیشتری برای آن صورت گیرد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کنفرانس خبری در دانشگاه بیرجند گفت: توقف هیچ موسسه آموزش عالی فعال در استان را نخواهیم داشت.

او افزود: خراسان جنوبی جزو ۵ استان اول کشور به لحاظ تعداد کمی دانشگاه است، ولی به لحاظ کیفی باید اهتمام بیشتری برای آن صورت گیرد.


بیشتر بخوانید


رحیمی بیان کرد: با تمرکز بر روی منابع و نیروی انسانی می‌توانیم در این راه گام‌های خوبی برداریم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری با اشاره به سابقه فرهنگی و استعداد های انسانی شهرستان و موقعیت جغرافیایی و استراتژیک شهرستان، وضعیت آموزش و دانشجویان و قابلیت ها و افتخارات علمی این دانشگاه را مطلوب دانست و افزود: باید در جهت گسترش حوزه های فناوری و پژوهشی در دانشگاه اهتمام داشت.

رحیمی عنوان کرد: طرح آمایش و ساماندهی دانشگاه ها در وزارت علوم مطرح و اصل طرح تصویب شده است و در حال حاضر از دانشگاه ها انتظار کیفیت در تولید علم در سطوح بین الملل را داریم؛ وزارت علوم در جهتی پیش می رود که قدرت علمی خود را افزایش دهد.

آمادگی ایجاد رشته هوا و فضا

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در صورت اجرایی شدن توافق نامه آمادگی داریم، رشته هوافضا و تجهیزات مورد نیاز به دانشکده فنی و مهندسی افزوده شود.

او افزود: در صورت راه اندازی با توجه به پتانسیل‌ های منطقه دانش‌ آموختگان خوبی در سطح علمی بالا خواهیم داشت.

رحیمی بیان کرد: همچنین مرکز رشد فردوس را حتما باید گسترش داده و مورد حمایت قرار دهیم و در این جهت پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

او درادامه گفت:طی ۱۰ سال اخیر روند ورود دانشجویان کاهشی بوده به طوری که نسبت به هشت سال قبل ۱.۵ میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور کمتر داریم.

رحیمی با اشاره به اینکه ارتقای کیفی در برخی رشته‌ ها در سطح بین‌المللی در کنار کمیت نام‌ آور بوده است گفت: در خراسان جنوبی موسساتی داشتیم که تعطیل شده هرچند کوچک بوده اما نباید این مشکل ایجاد می‌ شد و دلیل اصلی آن نبود بررسی در جای‌گذاری درست بوده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.