۵۶ هزار اصله نهال یارانه‌ای خرما پیارم در سیستان و بلوچستان توزیع شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۶ هزار اصله نهال یارانه‌ای خرمای پیارم برای راه اندازی ۳۵۵ هکتار نخلستان در سه سال اخیر بین کشاورزان استان توزیع شده است.

امان‌الله طوقیمعاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  گفت: عمده سیاست این سازمان توسعه باغات خرما از ارقام خشک و نیمه خشک تجاری و بازار پسند است.

او ادامه داد: سیستان و بلوچستان دارای ۵۹ هزار و ۵۲ هکتار نخلستان است که ۴۶ هزار و ۸۷۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از افزون بر ۵٩ هزار هکتار سطح زیر کشت خرما سیستان و بلوچستان ٢۵ هزار هکتار آن به رقم مضافتی و ۲۲ هزار هکتار به رقم ربی اختصاص دارد.

طوقی ادامه داد: سیستان و بلوچستان از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید در بین استان‌های کشور رتبه دوم را داراست.

او افزود: به منظور تامین خرمای تجاری برای اولین بار در کشور تفاهم‌نامه انتقال دانش فنی تولید نهال خرمای مجول به روش کشت بافت بین پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان امضا شد تا نسبت به تولید نهال خرمای رقم مجول به روش کشت بافت در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ایرانشهر اقدام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هم اینک به منظور اجرای این تفاهم نامه کارشناسان بومی سیستان و بلوچستان در پژوهشگاه مذکور مشغول آموزش هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار