ادعای ائتلاف سعودی در خصوص سقوط موشک‌ یمنی

ائتلاف عربی مدعی شد یک فروند موشک بالستیک در استان جوف یمن سقوط کرده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، سخنگوی نیرو‌های ائتلاف عربی در سخنانی مدعی شد نیرو‌های یمنی موشکی بالستیکی را از استان عمران شلیک کردند که داخل سرزمین‌های یمن سقوط کرد.

سرتیپ ستاد، ترکی المالکی، در سخنانی مدعی شد نیرو‌های انصارالله امروز، شنبه موشکی بالستیک را از استان عمران شلیک کردند که داخل سرزمین یمن در استان جوف سقوط کرده است.

سرتیپ مالکی در ادامه اظهارات بی اساس خود مدعی شد: با نقض قانون بین الملل و با شلیک موشک‌های بالستیک، نیرو‌های انصارالله به شلیک موشک‌های بالستیک ادامه می‌دهند.

او در ادامه افزود: فرماندهی نیرو‌های مشترک ائتلاف در اتخاذ اقدامات قاطعانه به کار خود ادامه می‌دهند.

گفتنی است این ادعای ترکی المالکی در حالی انجام می‌شود که کابینه جدید منصور هادی به ریاست «معین عبدالملک» امروز، شنبه در برابر عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در اقامتگاهش در ریاض برگزار شد.

عبدربه منصور هادی، هفته گذشته دستور تشکیل کابینه جدید، متشکل از ۲۴ پست را به ریاست معین عبدالملک صادر کرده بود.

این کابینه در راستای توافق ریاض که سال گذشته به منظور پایان دادن اختلافات میان دولت یمن مورد حمایت جامعه جهانی و شورای انتقالی جنوب و بنا بر دستاورد‌های گفتگو‌های ملی و نیز طرح شورای همکاری خلیج فارس امضا شده بود، تشکیل شد.

همچنین شایان ذکر است ادعای این مقام ائتلاف سعودی در حالی انجام می شود که چندی پیش یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در سخنانی اعلام کرده بود یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شده پهپاد CH۴ ائتلاف سعودی را در آسمان منطقه مدغل در استان مارب را با شلیک موشک مناسب سرنگون کند. به گفته یحیی سریع این موشک هنوز به صورت رسمی رونمایی نشده، اما در جبهه‌های نبرد از آن استفاده می‌شود. این چندمین پهپاد از این نوع است که نیرو‌های یمنی موفق به سرنگونی آن می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار