ترامپ: انتخابات افغانستان شفاف تر از انتخابات آمریکا بود

رئیس جمهور آمریکا گفت که انتخابات افغانستان به مراتب شفاف تر و بهتر از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بوده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت که یک نظامی جوان که در افغانستان کار می‌کند به او گفته که انتخابات افغانستان به مراتب شفاف‌تر و بهتر از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بوده است.

وی با بیان این مساله افزود: میلیون‌ها رای تقلبی (پستی) انتخاباتی بدتر از انتخابات یک کشور جهان سومی در کشورش رقم زده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر برگزار شد و پیش از آن میلیون‌ها نفر رای شان را به صورت پستی استفاده کردند؛ موضوعی که ترامپ به شدت مخالفت آن بود.

در این انتخابات جو بایدن، رقیب دموکرات دونالد ترامپ برنده اعلام شد، اما ترامپ تاکنون نتیجه این انتخابات را نپذیرفته است.

انتخابات‌های گذشته در افغانستان نیز با جنجال‌های زیادی از جمله نپذیرفته شدن نتیجه انتخابات از سوی نامزدی که بازنده اعلام شده بود روبرو بوده است. جنجالی های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در چند دور، با میانجیگری آمریکا پایان یافت.

در دو دور گذشته، عبدالله عبدالله تیم اشرف‌غنی و کمیسیون انتخابات را متهم به تقلب گسترده به نفع غنی کرد و نتیجه اعلام شده از سوی این کمیسیون را نپذیرفت که سر انجام در یک دور منجر به ایجاد حکومت وحدت ملی و در دور کنونی منجر به ایجاد شورای عالی مصالحه ملی و قرار گرفتن عبدالله در راس آن شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.