گام‌های تازه برای جابه جایی روستای کوه سفید داراب

نقشه برداری و میخ کوبی پهنه جدید شهرک کوه سفید از توابع بخش جنت شهرستان داراب برای جابه جایی روستای کوه سفید آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا حسن زاده سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان داراب گفت : برداشت بی رویه از سفره‌های آب زیر زمینی و تداوم خشکسالی در این منطقه زندگی مردم را با چالش فرونشست زمین مواجه کرده و جابه جایی روستای کوه سفید را انکارناپذیر و حتمی کرده است.

او، بیان کرد: در اغلب مناطق روستای کوه سفید شاهد ترک خوردگی واحدهای مسکونی و پدیده فرو نشست هستیم در نشست‌های مقدماتی برای ساماندهی این موضوع تصمیم قطعی برای جابه جایی روستا گرفته شده است.

حسن زاده، تصریح کرد: ۴۲۰ نفر جمعیت روستای کوه سفید در قالب ۱۳۳ خانوار با مشکلات ارائه خدمات روبرو هستند ، جابه جایی این روستا می تواند زمینه معیشت روستاییان، فرصت های توسعه و محرومیت زدایی و سکونت خانوارهای جدید را فراهم کند.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان داراب، ادامه داد: شهرک جدید دارای قابلیت های مناسب، دسترسی آسان و امکانات و زیرساخت هایی برای رفاه و آسایش مردم است.

او، با اشاره به اینکه ۱۵ هکتار زمین در فاصله هفت کیلومتری داراب برای جابه جایی روستای کوه سفید در نظر گرفته شده است افزود: زمین مناسب  و نقشه تفکیکی از سوی بنیاد مسکن تهیه و امکانات و زیرساخت های لازم باید از سوی ادارات خدمت رسان ایجاد شود.

حسن زاده، اضافه کرد: به دلیل فرونشست زمین در منطقه کوه سفید تاسیسات و خدمات روستایی انجام شده نیز در معرض تهدید و خطر قرار دارد.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان داراب، اظهار کرد: بر اثر برداشت های بی رویه آب و تداوم خشکسالی پدیده فرونشست زمین در این روستا مشهود بوده که دیوار و سقف خانه ها شکاف برداشته و حتی برخی اماکن روستایی بیم فروریختن دارد، به همین علت در سال های پیش دستگاه های خدمات رسان ادامه خدمات توسعه روستایی در این روستا را متوقف کرده اند و جابه جایی روستا قطعی است.

شهرستان داراب در فاصله ۲۵۶ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار