تایید طرح بازسازی مناطق آبگرفته و محروم بندر امام خمینی (ره)

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: طرح قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق آبگرفته ویژه شهر‌های بندر امام خمینی (ره) و چمران از توابع ماهشهر تایید شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فاضل عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: طرح قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق آبگرفته ویژه شهر‌های بندر امام خمینی (ره) و چمران از توابع ماهشهر در کمیسیون ماده ۵ استان تایید شد.

او با بیان اینکه برآورد‌ها نشان می‌دهد که در جریان این بحران، شهر‌های بندر امام (ره) و چمران نسبت به دیگر مناطق استان دچار بیشترین خسارت‌ها شده‌اند و مناطق مختلفی از این ۲ شهر طی سال‌های متمادی دچار مشکلات مزمن و محرومیت‌های طولانی مدت هستند که با بروز بحران آبگرفتگی مشکلات ساکنان آن‌ها بخصوص اهالی کوی مقداد، جرف الملح و کمپ B با چالش‌های بسیار زیادی روبه‌رو شدند.

عبیات بیان داشت: قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آبگرفته استان در خصوص شهر بندر امام یک طرح کاربردی و عملیاتی تهیه کرده است که این طرح به منظور ساماندهی زیرساخت‌های این شهر با محور مناطق محروم و آبگرفته تهیه شد که بعد از تطبیق با طرح تفصیلی شهر بندر امام خمینی (ره) در کمیسیون ماده ۵ به تایید رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: منابع درنظرگرفته بر اساس مصوبه آذرماه هیئت دولت به احداث مجدد و بازسازی واحد‌های آسیب دیده اختصاص خواهد یافت و در این رابطه همچنین منابعی در قالب کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی مورد نیاز به احداث و نوسازی واحد‌ها پرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: شرکت‌های پتروشیمی مستقر در شهرستان ماهشهر و همچنین بنیاد مستضعفان بخشی از منابع مورد نیاز برای بهبود زیرساخت‌های شهری در بندر امام خمینی (ره) و چمران را تامین خواهند کرد و برآورد‌ها برای تعیین خسارات‌های وارده به زیرساخت‌های این ۲ شهر روبه اتمام است و به‌زودی در راستای طرح تهیه شده در قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق آبگرفته استان، عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهند شد.

او اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح، علاوه بر رسیدگی به مشکلات ناشی از آبگرفتگی در شهر‌های بندر امام خمینی (ره) و چمران، بخشی از محرومیت‌های موجود از منظر خدمات شهری نیز برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.