پارلمان اروپا بررسی معاملات تجاری پسابرگزیت را آغاز می‌کند

پس از توافقات پسابرگزیت، پارلمان اروپا قصد دارد معاملات تجاری توافق شده را به صورت دقیق بررسی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اعضای پارلمان اروپا قرار است بررسی دقیق معامله تجاری پس از برگزیت را از روز دوشنبه تنها چند روز پس از توافق اتحادیه اروپا و انگلیس در شب کریسمس آغاز کنند.

 تعدادی از اعضای این پارلمان خواستار فاش شدن جزئیات بیشتر در مورد این توافق نامه شدند و اینکه چگونه اتحادیه اروپا اطمینان حاصل خواهد کرد که دولت بوریس جانسون از آزادی‌های جدید خود برای سوء استفاده از استاندارد‌های مهم اجتماعی و زیست محیطی در سال‌های آینده سود نمی برد.

همچنین انتظار می‌رود نمایندگان پارلمان اروپا، به این توافقات چراغ سبز نشان دهند،  با این وجود بعید است که این توافق نامه قبل از اول ژانویه تصویب شود.

اتحادیه اروپا و انگلیس پس از ماه‌ها گفتگو‌های سخت، پنجشنبه گذشته به توافق تجاری رسیدند. رئیس کمیسیون اروپا توافق را عادلانه و متعادل ارزیابی کرد، در حالی که نخست وزیر انگلیس گفت: ممکن است این معاهده کاملا به  منفعت ما نباشد، اما فعلا همان چیزی است که کشور در این زمان به آن نیاز دارد.

جانسون اعلام کرد: این توافق نامه از اول ژانویه یک منطقه تجارت آزاد بزرگ ایجاد می‌کند و سهم سهمیه ماهیگیری کشور را به دو سوم افزایش می‌دهد. حقوق ماهیگیری از مهمترین موضوعات مذاکرات پس از برگزیت بوده است.

پس از اعلام این معامله، برخی از اتحادیه‌ها و گروه‌های حامی کشاورزان اروپایی از مقامات خواستند اقدامات فوری را در مورد  توسعه یک مرحله گذار موثر، تأمین منابع انسانی، فنی و مالی برای اجرای اقدامات جدید گمرکی و بهداشتی و همچنین اطمینان از ادامه کانال رسمی ارتباطی بین اپراتور‌های زنجیره غذایی مواد غذایی به خوبی  در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار