۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی آزادسازی شد

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تلاش این نهاد برای صیانت از اراضی کشاورزی به عنوان بستر تامین نیاز‌های غذایی مردم گفت: امسال ۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان رفع تصرف و آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، نصیری مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال یک هزار مورد اجرای حکم رفع تصرف از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی اعم از تبصره دو ماده ۱۰ و ماده سه حفظ تغییر کاربری اجرا شده است.

او با بیان اینکه اغلب تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی در شهرستان‌های اطراف تبریز انجام شده است گفت: بیشترین تغییر کاربری‌ها در تبریز، هشترود، شبستر، هریس و بستان آباد انجام شده است.

او با اشاره به تخریب گسترده واحد‌های مسکونی ساخته شده منطقه سعیدآباد شهرستان بستان آباد در روز‌های اخیر گفت: تنها در یک روز ۱۳۰ مورد قلع و قمع در این منطقه داشتیم که حدود ۸۰ مورد آن مربوط به تبصره دو ماده ۱۰ و ۵۰ مورد ماده سه قانون حفظ کاربری می‌باشد.

نصیری گفت: متاسفانه بهترین اراضی کشاورزی و باغی در شهرستان بستان آباد بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک تغییر کاربری شده که با قلع و قمع صورت گرفته ۳۰ هکتار از این اراضی آزاد سازی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.