تولید سالانه ۱۵۰ تن قارچ در سربیشه

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: سالانه ۱۵۰ تن قارچ در این شهرستان برداشت و به استان های همجوار صادر می شود.

جوادی بایگی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با بیان اینکه سالیانه ۱۵۰ تن قارچ در شهرستان سربیشه تولید و به شهر‌ها و استان‌ های همجوار صادر می‌شود، گفت: در شهرستان سربیشه یک واحد تولید قارچ وجود دارد.

او با بیان اینکه این واحد هم‌اکنون ۱۰ سالن به مساحت ۴ هزار مترمربع فعال دارد، افزود: این مجموعه توانسته برای ۱۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند.

جوادی بایگی بیان کرد: این واحد سال ۹۵ به عنوان نمونه استانی انتخاب شده است،


بیشتر بخوانید


رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه اظهار کرد: اصلی‌ترین تفاوت بین قارچ‌ های طبیعی و قارچ‌های پرورشی در این است که قارچ‌ های پرورشی از بقایای مواد زاید گیاهی و صنعتی تغذیه می‌کنند، در هر زمان قابلیت تولید دارند و خوراکی هستند.

او تصریح کرد: قارچ های پرورشی سرشار از پروتئین، کلسیم، فسفر و ویتامین و انواع اسید‌های آمینه ضروری هستند که به همین دلیل دارای ارزش غذایی بالا بوده و به عنوان طلای سفید معروف هستند.

جوادی بایگی عنوان کرد: از دیگر خواص پرورش قارچ استفاده از کمپوست باقیمانده از پرورش این محصول به عنوان یک کود کامل و مکمل در بحث باغات و محیط‌ های گلخانه‌ای به عنوان سطح بستر و محیط کشت است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.