در واکنش به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛

مشکل کارخانه‌های ابریشم پیگیری می‌شود

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع مواد تولید در واکنش به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مشکل واحد‌های ابریشم کشی کشور را در جلسه آینده این ستاد پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بابک دین پرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و قائم مقام ستاد تسهیل و رفع مواد تولید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین دستور کار امروز بررسی روند اجرای مصوبات ستاد تسهیل بود. امروز بنا بود تا مصوبات جلسات ۹۸ و ۹۹ این ستاد مرور و نحوه اجرای آن بررسی شود. تمامی بند‌های مصوبات جلسه ۹۸ این ستاد مرور شد و خوشبختانه شاهد اجرای اغلب مصوبات این ستاد بودیم؛ چند مصوبه هم در حال پیگیری و اجراست که مجددا در مصوبات جلسه امروز به آن اشاره شد و دوباره پیگیری خواهد شد.

او ادامه داد: تمام مصوبات این ستاد بر مبنای قوانین و مقررات تصویب و ابلاغ شد؛ حتی موافقت خود دستگاه مجری هم در این فرایند دخیل است پس هیچ بهانه‌ای برای اجرا نشدن مصوبات قابل قبول نخواهد بود.

به گفته این مقام مسئول متنی را یکی از دستگاه‌های مربوطه نوشته و ارائه کرده  بود، بر این اساس بانک خاطی به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد معرفی شد تا دلیل تخلف او بررسی شود.


بیشتر بخوانید


دین پرست گفت: اولین مورد از ۳ مصوبه دیگر امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی واحد‌های مشکل دار و طرح‌های نیمه تمام شستا بود. گزارش‌های ارایه شده نشان از پیشرفت بسیار مناسب و تلاش قابل ستایش شستا در دو سال گذشته دارد با این وجود از مسئولان شستا برای بررسی مشکلات واحد‌های باقی مانده دعوت شد. در مرحله اول مصوبات بلا اقدام مربوط به این شرکت‌ها بررسی و مدت زمان یک ماهه برای رسیدگی به آن در نظر گرفته شد. اگر این شرکت‌ها نیاز به مصوبه جدیدی داشته باشند مجددا درباره آن‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به اینکه اقدامات مشابهی برای بنیاد مستضعفان انجام شد، گفت: با توجه به تفاهم‌هایی که با بنیاد مستضعفان داشتیم، در بنیاد مستضعفان هم فرایند مشابهی برای واحد‌های تعطیل، نیمه تعطیل و فعال با ظرفیت پایین در پیش خواهد گرفت تا مشکلات این سازمان رفع شود.

او با اشاره به مشکلات ارزی تعدادی از این واحد‌ها تصریح کرد: تعدادی از این شرکت‌ها برای تکمیل و راه اندازی ظرفیت، به منابع ارزی احتیاج داشتند بنابراین بنا شد این مشکل مشترک در کمیته‌ای بین این بنگاه‌ها و بانک مرکزی  مطرح و تا حد امکان ارز مورد نیاز این سازمان‌ها تامین شود.

دین پرست گفت: واحد‌های تولیدی دارای پرونده‌های قضایی یا واحد‌های شامل ماده ۱۴۱ یعنی در شرایط ورشکستگی هم مورد بررسی قرار گرفتند. نمایندگان قوه قضائیه امروز در جلسه حضور داشتند و بنا شد تا برای بررسی این ۶۹۱ واحد تولیدی کمیته‌ای تشکیل شود و یک به یک مورد بررسی قرار بگیرند. در شرایط امروز که با تحریم‌های ظالمانه آمریکا مواجه هستیم باید از ظرفیت‌های خالی استفاده کنیم بنا براین برای احیای ظرفیت‌های مغفول برنامه ریزی کردیم.

به گفته این مقام مسئول یک هزار و ۵۰۰ واحدی که به عنوان واحد‌های راکد در نظر گرفته شده بودند،  برای احیای آن‌ها برنامه ریزی خواهد شد، اما با بررسی‌های بیشتر به ۲ هزار واحد افزایش داده شد و برای احیای آن‌ها برنامه ریزی کردیم. تا پایان امسال ۲ هزار واحد راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی را احیا خواهیم کرد. یک هزار و ۲۰ معدن راکد و بیش از ۲ هزار واحد تملک شده توسط شبکه بانکی هم به روند تولید باز خواهند گشت.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع مواد تولید در واکنش به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وعده پیگیری مشکل واحد‌های ابریشم کشی کشور را در جلسه آینده این ستاد به ما داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار