حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

در حال حاضر نوعی سردرگمی بر جامعه حاکم است

فعال سیاسی اصولگرا درباره رویکردهای انتخاباتی اصولگرایان توضیحاتی ارائه داد.

طیف‌ها و جریانات متعدد اصولگرایی در حال رایزنی برای نحوه ورود به انتخابات و رسیدن به گزینه برتر هستندسید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چرا جریان اصولگرایی برای انتخابات ریاست جمهوری در درون خود وحدت نداشته است؟ گفت: در مواردی مثل سال ۹۲ در جبهه نیرو‌های انقلاب نامزد‌های متعددی برای ریاست جمهوری وارد گود رقابت و حتی تخریب یکدیگر شدند و بخاطر این تعدد نامزد‌ها و عوامل دیگر نتیجه انتخابات به نفع رقیب شد؛ ماجرایی که سبب آسیب به موقعیت نیرو‌های انقلاب و اصولگرا و نیز مشکلات فراوان برای مردم شد.

در حال حاضر نوعی سر درگمی بر جامعه حاکم است

او ادامه داد: برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ هم شاهدیم که طیف‌ها و جریانات متعدد اصولگرایی در حال رایزنی برای نحوه ورود به انتخابات و رسیدن به گزینه برتر هستند و در حال حاضر نوعی سر درگمی بر جامعه حاکم است، اما امیدواریم با تدبیر و همفکری، اتفاقات سال ۹۲ تکرار نشده و در نهایت بتوان به گزینه واحد رسید که مورد قبول و وفاق همه باشد و تفرقه و پراکندگی رخت بربندد.

حسینی افزود: شرایط جهانی و مشکلات داخلی ایجاب می‌کند شخصیتی نامزد و رئیس جمهور شود که از پشتوانه نخبگانی و مردمی گسترده‌ای برخوردار باشد و همه نیرو‌های وفادار به انقلاب بخواهند و بتوانند به او کمک کنند تا تحولی سازنده در وضع اقتصادی کشور و معیشتی مردم به وجود آورد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: تاکنون احزاب و تشکل‌ها جلساتی را با محوریت جامعه روحانیت مبارز برگزار کرده‌اند؛ شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب هم که در انتخابات مجلس نقش محوری داشت کماکان فعالیت‌ها و جلساتی دارد، همچنین جبهه پایداری، که امیدواریم در نهایت همه این ظرفیت‌ها در کنار هم قرار گیرند و پراکندگی از بین برود.

استاد دانشگاه تهران بیان کرد: این سه جریان و چند جبهه و تشکل مثل کانون دانشگاهیان اساس فعالیت را بر این پایه قرار داده‌اند که در روندی منطقی بهترین گزینه تعیین شود و همه نیرو‌ها با وحدت و انسجام برای موفقیتش در انتخابات تلاش کنند، همانطور که در سال ۹۶ آیت الله رئیسی گزینه نهایی شد، البته دیر هنگام این وفاق انجام شد، و اگر به موقع وحدت صورت گرفته بود نتیجه بهتری عاید می‌شد.

حسینی تاکید کرد: بنای جریانات باید بر تفاهم و همگرایی باشد، اگر هر طیف و گروهی روی نظر خود متعصبانه پافشاری و سماجت کند توافقی صورت نمی‌گیرد و رقیب که رو به احتضار است فرصت عرض اندام و جولان پیدا می‌کند؛ بنابراین لازم است بر یک ساز و کار منطقی تفاهم شود و همه به آن پای‌بند باشند تا وفاق صورت گیرد، مثلا در دوره قبل انتخابات ریاست‌جمهوری قرار بر این شد که با نظر سنجی مشخص شود پایگاه مردمی کدام نامزد گسترده‌تر است و بر این مبنا آقای رئیسی به عنوان گزینه نهایی معرفی شد.

برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باید بر مبنای معقولی توافق شود

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد یادآور شد: در سال ۹۶ نتیجه نظر سنجی‌ها مورد پذیرش واقع شد و بررسی میدانی هم بر این نتیجه صحه می‌گذاشت و علاوه بر توده‌های مردم، موقعیت آیت الله رئیسی در بین خواص از جمله روحانیت سراسر کشور بهتر از سایر گزینه‌های نیرو‌های انقلاب بود. برای انتخابات ۱۴۰۰ هم باید بر مبنای معقولی توافق شود و در حال حاضر هم معیاری غیر از نظر سنجی علمی در بین خواص و عموم مردم سراغ نداریم.

حسینی افزود: البته نظر سنجی‌ها باید دقیق و واقعی باشد نه اینکه گروهی به اسم نظرسنجی، فرد خاصی را تحمیل کنند، برای مثال در انتخابات مجلس برای نهایی شدن لیست تهران قرار بود دو نظرسنجی صورت گیرد، یک مورد انجام و نتایج آن معلوم شد، اما چون باب طبع برخی نبود آن نتایج را کنار گذاشتند و از نظرسنجی دوم هم خبری نشد و مثل گذشته چند نفری نشستند و لیست مورد نظر خود را بستند؛ طبیعی است که این نوع اعمال نظرها، گلایه‌های جدی به همراه دارد. در حال حاضر قصد نقد گذشته را نداریم، اما توقع این است که حرکت نیرو‌های انقلاب رو به جلو و هر بار موجه‌تر و بی نقص‌تر باشد.

او خاطرنشان کرد: به هر حال هنوز برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به مرحله بررسی نامزد‌ها و انتخاب اصلح نرسیده‌ایم، گزینه‌هایی که به طور قطعی معلوم شدند بهتر می‌توان ارزیابی و اظهار نظر کرد. مطمئنا اگر صداقت، اخلاص، دلسوزی، خدمت به مردم، پای‌بندی به اصول و ارزش‌های انقلاب و توجه به منویات رهبر فرزانه انقلاب نصب العین قرار گیرد، تبدیل اختلاف نظر‌ها به همدلی و تفاهم امر دشواری نخواهد بود و پس از موفقیت هم به جای تنگ نظری، می‌توان بر مبنای شایسته سالاری و نه رفاقت بازی، از همه نیرو‌های باانگیزه، کارامد، پرتوان متخصص، مجرب و انقلابی برای گره گشایی از مشکلات مردم و پیشرفت کشور استفاده کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Russian Federation
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
سر در گمی وجود نداره همه میدونند که از دست هیچکس کاری بر نمی آبد چون هر کسی ساز خودش رو میزنه
آخرین اخبار