در شرایط کرونایی محقق شد؛

صادرات ۳ برابری محصولات دامی از گلستان

مدیرکل دامپزشکی گلستان از صادرات ۳ برابری محصولات دامی استان خبر داد.

غلامرضا محرابی مدیرکل دامپزشکی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان گفت: با وجود شیوع کرونا صادرات محصولات دامی از استان به کشور‌های مختلف در حال انجام است و از ابتدای امسال تاکنون صادرات انواع کالا‌های دامی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از سه برابر بیشتر شد.

او افزود: امسال این اداره کل مجوز بهداشتی برای هزار و ۳۱۱ محموله به وزن ۲۵ هزار تن شامل پا و پنجه مرغ، میگو، آلایش خوراکی دام و مرغ، تخم مرغ خوراکی، خوراک و مکمل آبزیان، فرآورده‌های لبنی و گوشت منجمد مرغ و ۶ میلیون و ۸۳۵ هزار جوجه یک روزه گوشتی، ۲ میلیون و ۲۱۲ هزار تخم مرغ نطفه دار گوشتی و ۸۸ هزار پولت تخم گذار صادر کرده است.

به گفته او صادرات محصولات دامی استان گلستان از طریق گمرکات کشور به ۱۷ کشور از جمله ویتنام، امارات، ارمنستان، افغانستان، عراق، قطر، ترکمنستان، گرجستان، آذربایجان، روسیه، مغولستان، ونزوئلا، چین و عمان انجام شده است.

اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است که مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن، گمرک فرودگاه بین المللی گرگان است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.