کم تحرکی عامل ۸۱ درصد مرگ و میر‌های ناشی از بیماری‌های غیر واگیردار

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: متاسفانه بر اساس آمار‌های موجود، طی ۱۰ سال گذشته ۲۵ درصد به آمار کم تحرکی در کشور افزوده شده که بسیار نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، افشین ملایی سفید دشتی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در سفر به شهرکرد و در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: متاسفانه بر اساس آمار‌های موجود، طی ۱۰ سال گذشته ۲۵ درصد به آمار کم تحرکی در کشور افزوده شده که بسیار نگران کننده است.

او افزود: رشد کم تحرکی از سال ۱۳۸۲ آغاز و در حال حاضر بیش از ۴۹ درصد مردم دچار کم تحرکی هستند و سایر افراد نیز به اندازه کافی پویایی و فعالیت جسمانی ندارند.


بیشتر بخوانید


ملایی، ماشینی شدن فعالیت ها، زندگی شهرنشینی، گران شدن ورزش، نبود سیاست‌ها و قوانین حمایتی مشخص را از مهمترین عوامل در افزایش نگران کننده این آمار دانست.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: ورزش همگانی پایه تمامی ورزش‌ها و مهمترین عامل در استعدادیابی، قهرمان پروری و سلام عمومی است که باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های درمان نیز می‌شود.

او، حضور متخصصین ورزش در راس تصمیم گیری، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش را برای گسترش این حوزه بسیار ضروری دانست.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.