بازتاب تعیین زمان انتخابات فدراسیون فوتبال در سایت انگلیسی

سایت انگلیسی "اینساید د گیمز" طی گزارشی درباره برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال ایران توضیحاتی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  سایت inside the games با انتشار گزارشی درباره سرنوشت برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال ایران نوشت، روز ۲۸ فوریه انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد. مدت‌ها است که جامعه فوتبال ایران در انتظار برگزاری این انتخابات به سر می‌برد.

در ادامه این گزارش آمده است: برگزاری این انتخابات بار‌ها به تعویق افتاده است، زیرا فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) با اتهام دخالت دولتی‌ها در ساختار فوتبال ایران، خواستار تغییراتی در اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران شده بود.

فیفا ابتدا در سال ۲۰۱۹ به ایران اعلام کرد که تغییرات لازم را به عمل آورد و در ادامه در ماه می ‌سال ۲۰۲۰ اسناد ارائه شده از سوی فدراسیون فوتبال ایران را نپذیرفت؛ زیرا مسائل و مشکلات مورد اشاره، هنوز برطرف نشده بودند. تا این که ماه نوامبر امسال پس از این که نام مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان ایران به عنوان عضو مجمع از لیست حذف شد، حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ادعا کرد که مناقشه این فدراسیون با فیفا حل شده است.

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال ایران اساسنامه جدید را همان ماه تایید کرد و حالا آخرین روز ماه فوریه به عنوان تاریخ جدید انتخابات فدراسیون فوتبال تعیین شده است.

فدراسیون جهانی فوتبال پیش از این ایران را تهدید کرده بود که چنانچه اساسنامه در چارچوب دستورالعمل‌های فیفا نباشد، فوتبال ایران را تعلیق خواهد کرد. فیفا ماه سپتامبر به اتهام دخالت دستگاه قضایی در امور فوتبال به ایران هشدار داد.

پس از این که مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران شکایتی را علیه ایران در فیفا ثبت کرد و ادعا کرد که فدراسیون فوتبال ایران مرتکب نقض جدی مفادی از قرارداد شده است، فیفا به ایران دستور داد که ۶.۲ میلیون یورو به عنوان غرامت به خاطر نقض قرارداد به ویلموتس بپردازد. پس از اعلام این حکم، سازمان بازرسی ایران ۸ عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال ایران از جمله مهدی تاج، رئیس این فدراسیون را به دفتر دادستانی فراخواند. این اقدام نهاد قضایی، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا را بر آن داشت تا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران درباره این مداخله هشدار دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار