رشد قابل توجه قربانیان سوانح هوایی در سال ۲۰۲۰

بررسی‌ها نشان می‌دهد اگرچه در سال ۲۰۲۰ سوانح هوایی کمتری نسبت به سال قبل رخ داده، تعداد کشته‌شدگان چنین حوادثی رشد قابل توجهی را نشان داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان مرگ و میر ناشی از سوانح هوایی در سال ۲۰۲۰ با افزایش نسبت به سال قبل همراه بوده است.

شرکت مشاور هوانوردی هلند To۷۰ روز جمعه گزارش داد: تعداد کشته‌های سانحه‌های بزرگ هواپیما‌های تجاری در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال قبل بیش از ۲۹۹ نفر افزایش یافته است، با این حال از نظر میزان سوانح هوایی سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش را شاهد بوده ایم.

طبق این بررسی در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۰ سانحه هوایی در سراسر دنیا رخ داد که در مقایسه با رقم ۸۶ مورد سقوط هواپیما در سال ۲۰۱۹ کاهش نشان می‌دهد با این حال شمار کشته شدگان در سال گذشته میلادی افزایش داشته است.

بررسی شرکت To۷۰ نشان می‌دهد هواپیمایی‌های بزرگ دنیا در سال ۲۰۲۰، ۰.۲۷ درصد تصادف را در هر یک میلیون پرواز خود داشته اند این به معنی که در هر ۳.۷ میلیون پرواز یک سانحه مرگبار رخ داده است.

سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری پاکستان در ماه مه سال ۲۰۲۰ از جمله مرگبارترین سوانح هوایی در سال گذشته میلادی بود که جان ۹۸ نفر را گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار