معاون وزیر تعاون مطرح کرد؛

اختصاص یک هزار میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی به چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای کاهش نرخ بیکاری در روستا‌های چهارمحال و بختیاری، یک‌ هزار میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی مازاد به این استان اختصاص داده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست مشترک کارگروه اشتغال و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: برای کاهش نرخ بیکاری در روستا‌های چهارمحال و بختیاری، یک هزار میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی مازاد به این استان اختصاص داده می‌شود.

او افزود: این میزان تسهیلات با هدف توسعه کسب و کار‌های نوآورانه، علاوه بر سهمیه قبلی به این استان اختصاص خواهد یافت.


بیشتر بخوانید


منصوری با اشاره به اختصاص تسهیلات به کسب و کار‌های آسیب دیده از شیوع کرونا در کشور اضافه کرد: برای مشاغل آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در ایران ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اختصاص داده شد.

او ادامه داد: از این مبلغ تاکنون ۱۴۰ هزار میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

منصوری گفت: هم‌اکنون ۲۰ هزار میلیارد ریال در بخش گردشگری، ۱۷ هزار میلیارد ریال در بخش فرهنگ و هنر و هشت هزار میلیارد ریال در بخش ورزش به صورت تسهیلات اختصاص یافته که این مبلغ به‌جز منابع قبلی است.

او افزود: برای تثبیت اشتغال افراد آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا، طرح یارانه دستمزد و مشوق بیمه‌ای پد را سطح ملی اجرایی می‌شود.

منصوری اضافه کرد: براساس این طرح در صورت بازگشت به کار افراد بیکار شده در این دوران، ۳۰ درصد دستمزد و سهم بیمه کارفرما به صورت یارانه از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

او ادامه داد: بانک‌های عامل موظفند تا ۹ سال آینده، پس از بازگشت منابع مرتبط با تسهیلات اشتغالزایی، نسبت به پرداخت دوباره این وام به طرح‌های جدید اقدام کنند.

منصوری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت تسهیلات به طرح‌های حوزه‌های اصلاح نژاد دام، گردشگری ارگانیک، گردشگری طبیعت و طرح‌های مداخله‌ای توسعه در حوزه کشاورزی را در اولویت قرار می‌دهد.

او افزود: برای اشتغال و توسعه در روستا‌ها یک میلیارد و ۵۰۰ هزار دلار برابر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال از منابع ملی اختصاص یافته که تاکنون ۱۴۰ هزار میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرده است.

منصوری اضافه کرد: اختصاص اعتبار برای ایجاد اشتغال در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت باید براساس ظرفیت‌های هر منطقه باشد.

او با اشاره به طرح‌های پیش‌بینی شده در سفر معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت‌های زیر مجموعه آن به چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کلیات این طرح‌ها برای اجرا به تصویب رسیده و برای بهره‌برداری آن‌ها تا پایان همین دولت تلاش می‌شود.

منصوری افزود: ۳۰ بسته کامل جدید سرمایه‌گذاری در روستا‌های زیرمجموعه شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری آماده و تا یک هفته دیگر برای تخصیص تسهیلات کم‌بهره، وام‌های روستایی و کمک‌های بلاعوض به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شود.

او ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به صنعتی شدن و شهرسازی باعث افزایش مهاجرت روستاییان به شهر‌ها شد.

منصوری گفت: این در حالی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه روستایی با تمرکز بر ایجاد زیرساخت جزو اولویت‌ها قرار گرفت، اما نسبت به اشتغال و اقتصاد در روستا توجهی نشد و همین عامل همچنان باعث مهاجرت‌های بی‌رویه به شهر‌ها شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.