پرسپولیس-سپاهان؛ ال کلاسیکوی پرهیجان/ زردپوشان بالاخره به زمین می‌آیند!

دیدار حساس تیم‌های پرسپولیس و سپاهان فردا برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم های پرسپولیس و سپاهان فردا در حالی در چارچوب دیدار معوقه هفته هفتم رقابت‌های لیگ بیستم به مصاف هم خواهند رفت که این دیدار سنتی، همیشه حساسیت‌ها و هیجانات خاص خود را داشته است تا جایی که برخی این بازی مهم را "ال کلاسیکوی ایرانی" می‌نامند.

تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در مجموع تا کنون ۷۳ بار با هم رو‌به‌رو شده‌اند که پرسپولیس با ۲۵ برد عملکرد بهتری نسبت به سپاهان داشته است. ۳۰ دیدار این ۲ تیم با نتیجه تساوی پایان یافته و سهم سپاهان ۱۸ برد بوده است.

همچنین ۲ تیم در لیگ برتر تا کنون در ۳۸ بازی به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن ۱۰ برد برای پرسپولیس، ۱۴ برد برای سپاهان و ۱۴ تساوی بوده است.

دیدار برگشت و در واقع آخرین مصاف ۲ تیم در حالی ۳ بر صفر شد که زردپوشان اصفهانی حاضر به حضور در میدان مقابل پرسپولیس نشدند تا این بازی توسط کمیته انضباطی و به دنبال آن کمیته استیناف با نتیجه ۳ بر صفر به سود شاگردان گل محمدی اعلام شود. حالا با توجه به تمام حواشی ریز و درشت آخرین دیدار ۲ تیم در نقش جهان، این بار و بازی پیش‌رو ناگریز تحت الشعاع دیدار گذشته برگزار می‌شود که البته همین مسئله بر جذابیت‌های بازی می‌افزاید.

از بازیکنان فعلی، احمد نوراللهی (نیمه نهایی جام حذفی)، کمال کامیابی‌نیا و امید عالیشاه (۲ بار) سابقه گلزنی به سپاهان با پیراهن پرسپولیس را در کارنامه دارند.

سیدجلال حسینی، میلاد سرلک، سعید آقایی، احسان پهلوان، محمدرضا خلعتبری، شایان مصلح و سروش رفیعی ۷ بازیکنی هستند که تجربه بازی در هر ۲ تیم را دارند.

از میان بازیکنان نامبرده خلعتبری، مصلح و رفیعی در حال حاضر در سپاهان توپ می‌زنند. در ضمن ادموند بزیک با ۷ گل زده (۴ گل برای پرسپولیس و ۳ گل برای سپاهان) بهترین گلزن تقابل‌های این ۲ تیم در طول تاریخ است.

در حال حاضر پرسپولیس با کسب ۱۰ امتیاز از ۶ بازی و بازی کمتر نسبت به تیم‌های دیگر، در رده نهم رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد. ۲ برد، ۴ تساوی، ۶ گل زده و ۲ گل خورده حاصل تلاش سرخ‌ها در ۶ دیدار گذشته بوده است.

در آن سوی میدان شاگردان محرم نوید کیا با کسب ۴ برد، ۲ تساوی و ۲ باخت از ۸ بازی گذشته‌ خود در رده چهارم جدول قرار دارند. آن‌ها همچنین با ۱۴ گل زده و میانگین ۱.۷۵ گل زده در هر بازی، خطرناک‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند.

سجاد شهباززاده با ۸ گل زده، بیشتر از نیمی از گل‌های تیمش را به ثمر رسانده است. سپاهانی‌ها در ۸ دیدار گذشته‌ ۱۱ گل دریافت کرده‌اند و هر چقدر در فاز تهاجمی قدرتمند هستند در خط دفاع، متزلزل نشان داده‌اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۵ دی ۱۳۹۹
به به. به یاد استوری سعید آقایی. که عکس لنگ روی گردن یک کبوتر زرد را گذاشت و محروم شد. البته بعد که اومد لنگپولیس گفت از بچگی عاشق لنگ بوده، حتی لنگی که کبوتر سوراخش کنه. خخخخخخخ
آخرین اخبار