وزیر داخله: طالبان آماده یک جنگ تمام عیار برای سال آینده اند

وزیر امور داخله افغانستان گفت که جنگجویان طالبان در زمستان جاری به پاکستان نرفته و آمادگی یک جنگ تمام عیار را برای سال آینده گرفته اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود اندابی، وزیر امور داخله/ کشور افغانستان امروز دوشنبه (۱۵ جدی/ دی ماه) در مجلس نمایندگان گفت که جنگجویان طالبان در زمستان جاری به پاکستان نرفته و آمادگی یک جنگ تمام عیار را برای سال آینده گرفته اند.

اندرابی بیان داشت: رهبران طالبان به جنگجویان خود گفته‌اند که زمستان امسال در افغانستان بمانند و جنگ‌شان را به پیش ببرند.

به گفته وی، پیش از این جنگجویان طالبان در ایام زمستان همه ساله به پاکستان می‌رفتند و عهد و پیمان خود را تجدید می‌کردند.

وی تصریح کرد که نهاد‌های امنیتی در سال آینده در ابعاد مختلف کار‌های جدی دارند؛ زیرا به گفته او، طالبان آمادگی یک جنگ تمام عیار را برای سال آینده دارند.

اندرابی خاطرنشان کرد که آمادگی طالبان برای جنگ در حالی گرفته می‌شود که مذاکرات صلح در جریان است و نیرو‌های دولتی در انعطاف پذیری چشم گیر قرار دارند.

وزیر داخله/ کشور افغانستان تاکید کرد که نهاد‌های امنیتی با وجود انعطاف پذیری‌هایی که دارد، برای مهار جنگ‌ها در سال آینده برنامه‌های منظمی را روی دست دارد.

وی افزود: یک بخش ویژه عملیاتی و مشترک از سه نهاد امنیتی راه اندازی شده که تمام ظرفیت‌های عملیاتی خود را تکمیل می‌کنند تا دشمن را شکست دهند.

به گفته وی، تا تابستان ظرفیت این بخش عملیاتی بیشتر خواهد شد و نیز ظرفیت دید شب در پاسگاه‌های مهم امنیتی در سراسر کشور ایجاد خواهد شد تا پاسگاه‌ها در برابر هجوم شبانه طالبان از خود دفاع کنند.

اندرابی خاطر نشان کرد که پیش از این در سطح تاکتیکی مشکلاتی وجود داشت، اما این مشکل با ایجاد یک فرماندهی واحد از نیرو‌های ویژه سه نهاد، حل خواهد شد.

به گفته وی، این فرماندهی واحد با ریاست قطعات کماندویی و معاونت قطعات خاص پلیس ایجاد خواهد شد.

وزیر امور داخله/ کشور افغانستان در مورد مبارزه با فساد نیز گفت که فساد سازمانی که قبلا وزارت داخله را به قلب فساد تبدیل کرده بود از بین رفته، اما به گونه فردی هنوز هم این مشکل وجود دارد که با آن نیز مبارزه جریان دارد.

به گفته وی، ۳۵۰۰ پلیس به دلیل فساد به نهاد‌های عدلی و قضایی معرفی شده‌اند.

گفتنی است که پیش از این اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان وزارت داخله را قلب فساد خوانده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.