استاندار اردبیل:

ظرفیت مهندسان اردبیل آماده بازسازی قره باغ است

استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل آماده انتقال تجربیات خود و استفاده از ظرفیت‌های مهندسان برای بازسازی قره باغ است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در دیدار هیات تجاری، مهندسی و گردشگری استان اردبیل با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران گفت: به نمایندگی از مردم شریف استان اردبیل، خوشحالی خود را از آزادسازی سرزمین‌های اشغالی آن کشور اعلام می‌کنم و مردم استان اردبیل با تجمع در این سوی ارس از آزادشدن سرزمین‌های اشغالی خوشحالی خود را نشان دادند.

او بیان کرد: استان اردبیل با اجرای موفق طرح پایاب سد مشترک خدافرین با استفاده از ظرفیت مهندسان و تکنولوژی بومی ایرانی تجربه فنی بی نظیری را در حوزه آبیاری قطره‌ای و کشاورزی مدرن در این سوی رود ارس بدست آورده و آماده انتقال تجربیات و تکنولوژی خود به آن سوی ارس نیز است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: همچنین در زمینه مین زدایی و پاکسازی محوطه‌های جنگی نیز تجربیات گرانقدری که از دفاع مقدس بدست آورده ایم را در خدمت جمهوری آذربایجان قرار خواهیم داد.

سفیر آذربایجان در تهران نیز در این دیدار گفت: استان اردبیل از طرف ایران با چهار گذرگاه مشترک با جمهوری آذربایجان و بیش از ۶۰ کیلومتر مرز مشترک از مناطق تازه آزاد شده نزدیکترین همسایه خارجی ما محسوب می‌شود.

بنیاد حسین اف افزود: ما از هرگونه همکاری‌های متخصصان این استان جهت بازسازی قره باغ و توسعه همکاری علی الخصوص در حوزه کشاورزی و پاکسازی آثار ناشی از جنگ در این منطقه استقبال می‌کنیم.

او با بیان اینکه گمرکات استان اردبیل به صرفه‌ترین مراکز ترانزیت برای جمهوری آذربایجان است، تصریح کرد: این گمرک کمترین هزینه‌های حمل و نقل و هزینه‌های مازاد را به کالا‌ها شامل میشود و آماده واردات کالا‌های فنی و مهندسی مانند سیمان، آجر، شیرآلات و مصالح مدرن ساختمانی از اردبیل هستیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.