خاطره ای شنیدنی از دوران کودکی الهام چرخنده

الهام چرخنده در صفحه شخصی مجازی‌اش خاطره‌ای جالب و شنیدنی از دوران کودکی خود نوشت.

به گزارش خبرنگار حوزه هنرمندان گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون که چندیی پیش خبر ازدواجش و سکونت یافتنش در شهر کربلا مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته بود با انتشار پستی در صفحه شخصی خود از خاطرات کودکی‌اش و نوع تربیت کودکان نوشت.او در پست خود بر اهمیت نهادینه کردن توسل به اهل بیت (ع) در بین فرزندان تاکید کرد.

این بازیگر در صفحه خود اینطور نوشت: "بچه که بودم نمی‌دونم چرا تا یه سنی عجیب از تاریکی و شب و خصوصا موقع خواب میترسیدم شاید اثرات جنگ بود و بی برقی‌ها و اون آژیر بد صدای قرمز رنگ که این ترس رو تو وجود بچه‌ها انداخته بود. امروز وقتی داشتم گل‌های خونه رو آب میدادم به ناخودآگاه پای هر گل یا علی میگفتم .. چند لحظه فکر کردم الهام، از کی شروع شد؟ چند سالت بود که با نام امیرالمومنین علی علیه السلام آشنا شدی. مدام ذهنم رو به عقب میبردم .. تا همین الان که عکس چشمای امیر شایان رو دیدم! یوهو یاد ترس‌های کودکیم افتادم! حدودا" پنج ساله بودم یک دختر لاغر که دو تا چشم بود و کلی مو‌های فرفری شب‌ها کنار عزیز خانوم باید میخوابیدم تا خوابم ببره. یادمه اولین بار اعجاز این نام رو یک شب سرد زمستونی تو مشهد اردهال خونه دایی سید جلال خدا بیامرزم، دیدم! یواشکی زیر کُرسی، تو گوش عزیز گفتم: میترسم! تو چشمام زل زد و با اون لحن عجیب و مهربونش جوری که آدم اعتماد میکرد به حرفاش گفت: ننه اینی که من میگم و تکرار کن و هرگز هرررگز نخواهی ترسید! گفتن: بسم الله الرحمن الرحیم. سر نهادم بر زمین کسی نیاد بالا سرم غیر از امیرالمومنین ع خدااایا، من چرا نترسیدم دیگه؟! این نام چی داشت؟ که در هر شرایط و سختی و شادی و غم و پیروزی و شکست و قدرت و ضعف کارایی داره. بعد‌ها فهمیدم این جمله سال‌ها و نسل‌ها تو خانواده عزیزخانوم چرخیده. همیشه با خودم میگفتم؛ کاش منم مثل عزیز خانوم جوری حرفم سند باشه که وقتی به بچه هام این جمله رو یاد میدم اعتماد کنن. الحمدالله این ارث رسید بهشون. نمیدونم تک تک شما چه عادات زیبایی رو که یحتمل طبق قدیما رسم بود با آهنگ و شعر منتقل میکردند رو از مادران و پدران عزیزتون آموختید. نسل مادر‌ها و پدرهامون دیگه تکرار نمیشه.کاش ما احیاء کننده اون باور‌ها و تکه کلام‌ها باشیم که سراسر پند بود و مهر و محبت و سادگی و ایمان و حرمت و عفت و غیرت و عشق.کاش همین طور که در دنیای مدرن و سرعت راه میریم یادمون نره ریشه هامون تو کدوم خاکه .. کاش تا بچه‌های پسرهام هم شب‌ها مامان جونشون تو گوششون بگه .. اگه میخوای نترسی و فردا نمره خوب تو امتحان بگیری و امشب کلی خواب‌های خوب ببینی و هیچ موجودی هم نتونه بهت آسیب برسونه، فقط بگو.
بسم الله الرحمن الرحیم
سر نهادم بر زمین کسی نیاد بالا سرم غیر از
امیرالمومنین ع
بعدم بچه هاشون تهش ریز بگن.
بچه ها میبینن . بچه ها میشنون . بچه ها یادمیگیرن . و ما نیمه تصویر آنهاییم .
یا علی" 

در پست الهام چرخنده را مشاهده می‌کنید:

خاطره ای شنیدنی از دوران کودکی الهام چرخنده


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
مادرم همیشه واسمون میخوند یادمون میداد هی چه زود پیر شدیم
سر نهادم بر زمین ای خدای نازنین
فشار قبرم ندهی ای زمین نازنین
کس نیاد بالای سر غیر از امیر المومنین
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۰۵:۱۰ ۱۲ مهر ۱۴۰۱
خوش به سعادتتون خانم چرخنده که اینطور هدایت و روسفید شدین❤ عاقبتتون بخیر باشه❤
قطعا این اصالت شریف و دعای مادر بزرگتون همیشه همراه شماست
خدا مارو هم هدایت و رو سفید کنه به حق بانو علیاحضرت زهرا❤
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۵۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
اين گونه آداب و رسوم مذهبي آميخته است با گوشت و پوست مردم ایران زمین؛ از شمال تا جنوب این سرزمین:
سر نهادم بر زمين / اين زمين نازنين / كس نياد بالين من / غير از اميرالمؤمنين

التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
سرنهادم بر زمین ای زمین نازنین هیچکس نیاد بالای سرم غیراز امیرالمومنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۰ دی ۱۳۹۹
به زبان مازندرانی از قدیم وقتی مادرم زیر لب میخواند یاد گرفتم :سر به سرین تن به زمین هیچکس نیاد بالاسرین جزء امیر المومنین .یعنی سرم رو به بالشت تنم به زمین هیچکس نیاد بالای سرم جزء امیرالمومنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۰ دی ۱۳۹۹
مامان من هم همین رو به من یاد داد وقتی بچه بودم و اتفاقا من دیشب داشتم به پسرم یاد میدادم که بگه سرم رو گذاشتم بر زمین نازنین هیچ کس بالا سرم نیاد جز امیرالمومنین. باور کنید من هم از بچگی با همین جمله آرامش خاصی میگرفتم . و دیشب هم پسرم میگفت شب از تاریکی میترسه که بخوابه همین رو بهش گفتم اول خودم آرامش گرفتم بعد پسرم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۹ دی ۱۳۹۹
بارک الله برتو خانم شجاع
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۴۰ ۱۷ دی ۱۳۹۹
سر نهادم بر زمین ای زمین نازنین هیچیکس نیاد بالین من غیر اقا امیرالمومنین مولای من