جابجایی یک میلیون و ۶۱۷ هزار مرسوله پستی درکردستان

مدیر کل پست استان کردستان گفت:از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۶۱۷ هزار مرسوله پستی در کردستان جا به جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،طاهر محمدی مدیر کل پست استان کردستان با اشاره به افزایش ۹۵ درصدی در حوزه بسته و امانات پستی،گفت: شیوع ویروس کرونا در استان کردستان باعث افزایش فعالیت‌ها در حوزه تجارت الکترونیک شد.

او به فعالیت صددرصدی اکیپ‌های پستی کردستان در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: تمهیداتی را هم برای پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر کرونا در دفاتر خدمات پستی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل پست استان کردستان در ادامه به صادرات یک میلیون و ۲۲۵ هزار مرسوله از استان کردستان خبر داد و گفت: از این میزان ۴ هزار و ۴۷۷ فقره به وزن ۱۸ تن صادرات به خارج کشور بوده است.

محمدی مجموع ترافیک تجارت الکترونیک مرسولات پستی استان را در سال جاری ۳۵ هزار بسته اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته(۲۵ هزار و ۱۱ مرسوله) بیش از ۳۹ درصد رشد دارد.

او با بیان اینکه مجموع ترافیک مرسولات پستی استان در سال جاری ۲ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۹۶۰ مورد است، بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، آمار مرسولات وارده یک میلیون و ۶۱۷ هزار و ۹۸۶ و صادره یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۹۷۴ بود.

محمدی با اشاره به افزایش بیش از ۱۵ درصدی ترافیک مرسوله‌های پستی در سال جاری نسبت به پارسال، یادآور شد: در ۹ ماهه گذشته از سال ۹۸، در مجموع ۲ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۶۹۷ مرسوله در استان جابجا شد.

مدیر کل پست استان کردستان در پایان  از استقرار واحد تجزیه و مبادلات شهرک بهاران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

گفتنی است؛در حال حاضر ۱۸۱ دفتر پست روستایی و ۱۹۰ دفتر پست شهری در کردستان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.