سرهنگ زینی وند مقدم خبر داد؛

خط کشی سه بعدی در تقاطع نبرد-زمزم منطقه چهارده

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره خط کشی سه بعدی در معابر توضیحاتی داد.

سرهنگ مصطفی زینی وند مقدم رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خط کشی سه بعدی در معابر تهران، اظهار کرد: این نوع خط کشی موجب آشکار سازی بهتر گذرگاه‌های عابر پیاده به ویژه در ساعات تاریکی شب می‌شود.

وی گفت: خط کشی سه بعدی دید بصری متفاوتی ایجاد می‌کند و رانندگان تصور می‌کنند بر روی سرعت‌گیر‌هایی با ارتفاع بالاتری رد می‌شوند و به همین دلیل از سرعت خود در این محل‌ها می‌کاهند.


بیشتر بخوانید


سرهنگ زینی مقدم با اشاره به اینکه در میان تمامی عواملی که باعث تصادف می‌شوند، سرعت بالا قطعا مهم‌ترین دلیل است، افزود: برابر تحقیقات به عمل آمده، خط کشی عابر پیاده با طراحی‌های سه بعدی یک راه حل قابل اعتماد برای کاهش سرعت رانندگان در محیط‌هایی با تردد بالای افراد و کودکان محسوب می‌شود.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در سال گذشته این نوع خط کشی در بلوار میرداماد منطقه سه به صورت آزمایشی اجرا شد و با توجه به بازخورد‌ها و اثرات مثبت این طرح، در حال پیگیری از شهرداری برای اجرای آن در محل‌های دیگری از سطح شهر تهران هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار