دادگاه انگلیس درخواست وثیقه جولیان آسانژ را رد کرد

دادگاه انگلیس که پیش از این با استرداد جولیان آسانژ به آمریکا مخالفت کرده بود، این بار درخواست وثیقه او را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی‌وی، به دنبال هشدار ویژه روز دوشنبه ونسا بارایتسر، قاضی انگلیسی مبنی بر عدم استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس به آمریکا به دلیل ترس از سلامت روان او و نگرانی از خطر خودکشی، بسیاری انتظار داشتند که برای آزادی او وثیقه گذاشته شود، اما هنگامی که این اتفاق نیفتاد، برخی در مقابل دادگاه دادگستری وست مینستر تجمع کرده و البته با واکنش پلیس مواجه شدند؛ در میان بازداشت شدگان یک فرد بازنشسته ۹۲ ساله نیز بود که موجب ناراحتی تماشاچیان این صحنه شد.

تصمیم قاضی برای رد وثیقه جولیان آسانژ با وجود حکم دو روز قبل مبنی بر عدم استرداد او به آمریکا، حامیان و مدافعانش را که انتظار نتیجه دیگری داشتند، گیج کرده است. توجیه قاضی برای رد وثیقه این است که اعتقاد دارد آسانژ انگیزه فرار دارد بنابراین احتمال آزادی او وجود ندارد.

این حکم بدان معناست که بنیانگذار ویکی لیکس همچنان در زندان بلمارش با حداکثر امنیت در پایتخت انگلیس در شرایطی به سر می‌برد که طبق اظهارات شاهدان، اوضاع روحی‌اش بسیار وخیم است. علاوه بر این شیوع بیماری کووید-۱۹ نگرانی‌ها در مورد حال آسانژ را تشدید کرده است؛ حامیان آسانژ معتقدند که قاضی سلامت جسمی و فیزیکی او را در معرض خطر غیرضروری قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار