کره‌شمالی سیستم دفاعی خود را تقویت می‌کند

رهبر کره‌شمالی از تعهد خود برای تقویت بیشتر سیستم دفاعی این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی ، امروز (پنجشنبه) اعلام کرد سیستم دفاع هسته‌ای کشور خود را تقویت خواهد کرد.

رهبر کره‌شمالی در جلسه امروز خود متعهد شد تا «توانایی هسته‌ای کره‌شمالی » را افزایش دهد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که در هفته‌های آتی مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب مردم آمریکا، برگزار خواهد شد. 

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی در این باره اعلام کرد: «کیم در گزارش خود به حزب حاکم کره‌شمالی متعهد شد تا توانایی‌های دفاعی دولتش را بالا ببرد و اهداف خود در این راستا را در اولویت قرار دهد.»

پیش از این کیم جونگ اون تهدید کرده بود کره‌شمالی به‌زودی یک سلاح راهبردی جدید را رونمایی خواهد کرد و دلیلی وجود ندارد که پیونگ‌یانگ به وقفه ایجاد شده در آزمایش‌های موشکی خود ادامه دهد.

کیم جونگ اون در سخنان خود گفته بود: «دلیلی وجود ندارد که ما بخواهیم در آزمایش‌های موشکی خود وقفه ایجاد کنیم. وقتی آمریکا به برگزاری رزمایش‌های خود ادامه می‌دهد، کره‌شمالی دیگر به ممنوعیت آزمایش بازدارندگی هسته‌ای و موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای پای‌بند نخواهد بود.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، در واکنش به این خبر گفت: «من رابطه بسیار خوبی با کیم جونگ اون دارم. با خبرم که پیام‌های معینی درباره هدیه کریسمس مخابره می‌کند، امیدوارم هدیه کریسمس او یک گلدان زیبا باشد. این چیزی است که دوست دارم، یک گلدان.»

ترامپ از دو سال پیش با وعده‌های توخالی به پیونگ یانگ، این کشور را به پای میز مذاکره کشاند. او بار‌ها اعلام کرده بود در صورت دیدار با رهبر کره‌شمالی، مشکلات این کشور یک شبه حل خواهد شد.

با این حال، علی‌رغم چندین دور مذاکره و نیز دیدار رهبران دو کشور، همچنین برداشتن گام‌های بزرگ از سوی پیونگ‌یانگ برای محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی، مقامات آمریکایی بار‌ها اعلام کردند تا زمانی که کره‌شمالی تمامی فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف نکند و تسلیحات خود را نابود نکند، هیچ کدام از تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ برداشته نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار