صدور دستور سریع قضایی برای حل مشکلات حقوقی حمام تاریخی عدل مشگین شهر

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: مشکلات حقوقی و قضایی با وراث حمام تاریخی عدل مشگین شهر با دستور سریع قضایی مرتفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیدعبدالله طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در بازدید از پروژه‌های میراث‌فرهنگی مشگین شهر که به همراه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی انجام شد، گفت: اقداماتی که توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سطح استان برای حفاظت و حراست از آثار باستانی و تاریخی انجام می‌شود مطلوب و شایسته قدردانی است.

او افزود: ما می‌دانیم تعداد آثار میراثی استان گسترده بوده و سختی کار و ابعاد فنی و هنری و تاریخی نیز در حوزه میراث‌فرهنگی بسیار زیاد است که باعث کند شدن روند کار‌ها می‌شود، اما با این حال انتظار مردم شریف مشگین‌شهر در رسیدگی به آثار باستانی شهرستان کاملا به‌جا بوده و بایستی تدابیری اندیشیده شود که این امورات تسریع یابد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در بازدید از حمام تاریخی عدل مشگین‌شهر که به درخواست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام شد، گفت: مشکلات حقوقی و قضایی با وراث این مجموعه با دستور سریع قضایی مرتفع خواهد شد تا مرمت حمام عدل مشگین‌شهر در اسرع وقت آغاز شود.

طباطبایی افزود: در این زمینه شهرداری مشگین‌شهر موظف است ضمن انجام اقدامات لازم برای تملک مجموعه، تا پایان ماه جاری اقدام به پاکسازی و ایمن‌سازی مجموعه کند.

او در بازدید از منطقه باستانی شهر یری و محوطه تاریخی کهنه‌قلعه مشگین‌شهر بیان کرد: در این بنا‌ها و مکان‌های تاریخی و باستانی شاهد اقدامات مناسب از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان هستیم که انتظار می‌رود این اقدامات تداوم یابد.

اختصاص ردیف بودجه جداگانه ملی به شهر یری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این بازدید‌ها با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در این بنا‌ها و مجموعه‌های تاریخی اظهار کرد: از مهمترین اولویت‌ها در سطح استان حفاظت و احیای بنا‌های تاریخی و میراث‌فرهنگی است و در این زمینه در شهرستان مشگین‌شهر طرح‌های مختلفی در حال اجراست.

نادر فلاحی در مورد اقدامات در محوطه باستانی شهر یری بیان کرد: مهمترین اقدامات ما در این زمینه تبدیل این سایت باستانی به نخستین پایگاه ملی استان اردبیل بود که از حیث اهمیت و تشکیلات اداره و بودجه بسیار مهم بوده و این مجموعه از این پس دارای ردیف بودجه جداگانه در کشور خواهد بود.

او با اشاره به اقدامات انجام‌شده در محوطه تاریخی کهنه‌قلعه گفت: با پیگیری‌های زیاد در مجموع نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال بودجه برای مرمت و بازآفرینی این قلعه باستانی تخصیص یافته است که بعد از احیا با مشارکت شهرداری مشگین‌شهر تبدیل به پارک و کاربری فرهنگی و گردشگری خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.