رئیس اسبق کمیته ملی المپیک:

جامعه فوتبال با همدلی می‌تواند مشکلات را حل کند

هاشمی، رئیس اسبق کمیته ملی المپیک بعد از ثبت نام برای ریاست فدراسیون فوتبال در مورد این تصمیم توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کیومرث هاشمی، رئیس اسبق کمیته ملی المپیک بعد از ثبت نام برای ریاست فدراسیون فوتبالگفت: حضور اهالی رسانه برای پوشش اخبار مربوط به فدراسیون فوتبال، نشان دهنده اهمیتی است که این موضوع برای جامعه ما دارد. رسانه یک فرصت است و مدیران ورزش باید از ظرفیت موجود در رسانه ها استفاده کنند.

او ادامه داد: من سی و چند سال تجربه‌ مدیریتی در قسمت‌های مختلف کشور را در کارنامه دارم و از جنس ورزش هستم. به عنوان یک کارمند ساده کارم را آغاز کرده ام و آشنایی خوبی با قسمت‌های مختلف مدیریت در ورزش دارم. امیدوارم با استفاده از تجربیاتم و همدلی که از طرف جامعه فوتبال خواهیم داشت، بتوانیم کمکی کنیم. رسانه هم یکی از ارکان اصلی فوتبال است؛ اگر از فوتبال گرفته شود معنای خودش را از دست می‌دهد.

هاشمی در مورد دلیل نامزد شدن برای پست ریاست فدراسیون فوتبال گفت: با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده ایم، تصمیم گرفتم در این زمینه وارد شوم. برنامه‌های نهایی در حال آماده شدن هستند که در اختیار مسئولان قرار خواهیم داد. فوتبال ما به همدلی، وحدت و همراهی جامعه فوتبال نیاز دارد. باید از ایده‌های نو استفاده کنیم.

او ادامه داد: چالش‌های زیادی داریم که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها موضوع منابع مالی است که در فوتبال ما همیشه مورد بحث بوده است. امیدوارم بتوانیم با کمک ارگان‌های مختلف و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم. به عنوان مثال، رسیدگی به موضوع حق پخش تلویزیونی که باید به باشگاه‌ها پرداخت شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا برای پرداخت پول ویلموتس برنامه‌ای دارد، گفت: ابتدا باید ببینیم آراء چگونه خواهند بود. ما به خاطر تحریم‌ها با مشکلات زیادی رو به رو شده ایم و این مشکلات باید با کمک یکدیگر حل شوند. برنامه توسعه منابع مالی ما در همین راستا خواهد بود.

او ادامه داد: تیم ملی فوتبال و لیگ با کیفیت برای ما مهم هستند. هیئت‌های ورزشی باید گسترش پیدا کنند و اختیارات بیشتری را بر عهده بگیرند. این هیئت‌ها نمایندگان فدراسیون در استان خودشان هستند. منابع انسانی نیز باید در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرند و توسعه پیدا کنند. برگزاری کلاس‌های داوری، مدیریت و مربیگری می‌تواند ظرفیت‌های فوتبالی ما را توسعه دهد و جایگزین سازی کند.

هاشمی گفت: بزرگان فوتبال نیز باید در راس امور قرار گیرند تا از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن استفاده شود. این افراد اسطوره‌های ما و در بین جامعه ورزش بسیار محترم هستند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که برای از بین بردن مافیا در فوتبال چه برنامه‌ای دارد، تصریح کرد: من هر جا که حضور داشتم، شفاف برخورد و برنامه هایم را صادقانه مطرح کرده‌ام. همه باید بدانند در فوتبال ما چه اتفاقی در حال رخ دادن است، رسانه نامحرم نیست. رسانه در کنار فوتبال کشور است. در مورد حضور مافیا در فوتبال نیز باید تلاش شود تا این نگاه‌ها نیز از بین بروند و به سمت باشگاه داری برویم و هر فرد در حیطه وظایف خودش حضور داشته باشد.

او گفت: برای اولین بار این فرصت به وجود آمده است که چهره‌های شناخته شده و معروف ورزشی بتوانند برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کنند.

هاشمی درمورد ریشه کن کردن فساد در فوتبال بیان کرد: هر شخص در بخش کاری خودش که مسئولیت دارد، مسئول ریشه کن کردن فساد است. قرارداد‌ها باید از نظر حقوقی بیشتر مورد بررسی قرار گیرند. دنیا از ظرفیت کارگزاری‌هایی که در خارج از کشور هستند و کارشان بستن قرارداد است، استفاده می‌کند تا با یک کلمه بالا و پایین شدن، باعث باخت باشگاه و یا کشور نشوند.

او گفت: اگر رای بیاورم، بروکراسی اداری که برای ثبت نام وجود دارد را کاهش خواهم داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار