آتش سوزی و انفجار سیلندر‌های گاز مایع در اگزوز خراسان

تعدادی سیلندر گاز مایع در داخل محوطه شرکت اگزوز خراسان دچار آتش سوزی شده و به انفجار انجامید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مهدی حسینی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: پس از اعلام آتش سوزی و انفجار چندین سیلندر گاز مایع در شرکت اگزوز خراسان بلافاصله دو تیم از آتش نشانان ایستگاه‌های شهید مبارکی و شهید صدیقی با سه دستگاه خودرو سنگین آتش نشانی به محل اعزام شدند.

او افزود: خوشبختانه در همان لحظات اولیه کار تخلیه کارگران و پرسنل از تمامی قسمت‌ها به سرعت انجام شده بود و هم زمان هماهنگی لازم برای قطع برق منطقه صورت گرفته و جریان گاز نیز قطع شده بود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور ادامه داد: سیلندر‌های گاز مایع در اثر نشت گاز از یک سیلندر‌ و سرایت شعله پکیج به گاز منتشر شده آتش سوزی رخ داده بود و در اثر شدت حرارت دو دستگاه از سیلندر‌ها منفجر شده و شعله زیادی ایجادکرده بود.

سید مهدی حسینی بیان کرد: با رسیدن آتش نشانان به سرعت کار سرد کردن سیلندر‌ها با اسپری آب از راه دور انجام شد و با توجه به اینکه این سیلندر‌ها در مجاورت سیلندر‌های اکسیژن بود و خطر حرارت دیدن و انفجار مخزن ۲۰ هزار لیتری نیز وجود داشت آتش نشانان آتش را خاموش کرده و بلافاصله تمامی سیلندر‌های گاز مایع را از محل دور کردند.

او تصریح کرد: جا به جایی سیلندر‌های داغ کار بسیار خطرناکی است که دراین شرایط حاد، با رعایت اصول ایمنی جدا سازی آن‌ها از مجاورت سایر سیلندر‌ها انجام شد.

علت دقیق این حادثه و میزان خسارت آن در دست بررسی است.

انتهای پیام//ر. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.